• LHUF

sjukskriven halvtid resten tjänstledig? Funkar det ?

Jag blev sjukskriven heltid av läkaren på MVC, har inte hört något förens idag när jag såg att det kommit in pengar på kontot. Det stod ersatt 21 halva dagar, ersatt 10,5. Betyder det att dom bara beviljat halvtid?  Jag jobbar normalt sätt 80%

Men om det nu är så, får man lov att ta tjänstledigt resten då utan att SGI`N sänks?  

Sitter i telefonkö samtidigt som jag skriver detta men det är måååånga före mig.. 

Tilde 080319
  • Svar på tråden sjukskriven halvtid resten tjänstledig? Funkar det ?
  • Finesse
    LHUF skrev 2010-12-10 11:28:42 följande:
    Jag blev sjukskriven heltid av läkaren på MVC, har inte hört något förens idag när jag såg att det kommit in pengar på kontot. Det stod ersatt 21 halva dagar, ersatt 10,5. Betyder det att dom bara beviljat halvtid?  Jag jobbar normalt sätt 80%

Men om det nu är så, får man lov att ta tjänstledigt resten då utan att SGI`N sänks?  

Sitter i telefonkö samtidigt som jag skriver detta men det är måååånga före mig.. 
    ja om det är mindre än 6 månader kvar till bf.. men har du inte fått nåt beslut hem ännu?
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • LHUF

Nej mycket konstigt.. fick förra veckan hem papprerna jag skulle fylla i varför jag inte kan jobba osv.. dom hade dom papprerna på torsdagen. Fick bara till svar att vi har betalat ut för 21 halva dagar nu, och att nästa utbetalning kommer den 23/12..   Skickade ett nytt mail och frågade igen om det går att se något beslut

ja det är ju bara 1,5 månad kvar till BF så då är det ju lugnt i så fall 

Tilde 080319
  • Finesse
    LHUF skrev 2010-12-10 17:25:12 följande:
    Nej mycket konstigt.. fick förra veckan hem papprerna jag skulle fylla i varför jag inte kan jobba osv.. dom hade dom papprerna på torsdagen. Fick bara till svar att vi har betalat ut för 21 halva dagar nu, och att nästa utbetalning kommer den 23/12..   Skickade ett nytt mail och frågade igen om det går att se något beslut

ja det är ju bara 1,5 månad kvar till BF så då är det ju lugnt i så fall 
    till mig har dom sagt så iaf.. om inte sjukskrivningen skulle gå igenom så behövde jag bara jobba halvtid utan att sänka sgi eftersom det är bara 2 månader kvar till bf..
  • LHUF

Men då jobbar du ju lite då ju.. Det är ju det jag funderar på, det funkar ju inte att jobba för mig längre. Så om jag då är sjukskriven halvtid om jag kan vara tjänstledig resten eller i värsta fall ta halva föräldradagar. 

Tilde 080319
  • Finesse
    LHUF skrev 2010-12-10 22:52:30 följande:
    Men då jobbar du ju lite då ju.. Det är ju det jag funderar på, det funkar ju inte att jobba för mig längre. Så om jag då är sjukskriven halvtid om jag kan vara tjänstledig resten eller i värsta fall ta halva föräldradagar. 

du fick inte havandeskapspenning då? för jag kommer inte jobba nånting från 18 december.. 75% hp och 25% sjukskrivning..
  • älskarlivet81

Jag vet att de två sista veckorna innan bf var jag halvtidssjukskriven och halvtidstjänstledig. Det gick bra.

• LHUF

Nej fick inte HP..   dom har noterat mina mail och handläggaren skall kontakta mig på måndag..

Älskarlivet81: Ah så bra.  

aja i värsta fall får jag ta halva fp dagar... 

Tilde 080319
  • älskarlivet81
    LHUF skrev 2010-12-11 09:04:12 följande:
    Nej fick inte HP..   dom har noterat mina mail och handläggaren skall kontakta mig på måndag..

Eller rättare sagt, jag tänkte inte att det inte skulle gå bra. Fick tipset att göra så från min lönehandläggare.
  • Finesse
    LHUF skrev 2010-12-11 09:04:12 följande:

ok.. jag tror det hjälpte att jag var sjukskriven.. det var nog det som gjorde att jag fick full hp.. och att jag har ett riktigt tungt jobb.
  • LHUF

jo så kan det ju vara. Men sist blev jag sjukskriven för samma sak i ungefär samma tid och då var det inga problem. Men men vi får se på måndag vad dom säger. 

Det löser sig på något sätt, kommer överta dagar av sambon så kan ta halva dagar om det skulle behövas. 

Tilde 080319
  • Finesse
    LHUF skrev 2010-12-11 09:47:05 följande:
    jo så kan det ju vara. Men sist blev jag sjukskriven för samma sak i ungefär samma tid och då var det inga problem. Men men vi får se på måndag vad dom säger. 

Det löser sig på något sätt, kommer överta dagar av sambon så kan ta halva dagar om det skulle behövas. 
    ja sist jag var gravid blev jag sjukskriven på 100% (beviljat) från v.22 till bf.. var helt arbetslös och det var inga som helst problem att få igenom det..

men denna gång var dom mkt hårdare.. trots jag har ett jobb och att jag har ännu ondare!
Svar på tråden sjukskriven halvtid resten tjänstledig? Funkar det ?