• Anonym (XL)

Bästa dieten för en snabb viktminskning?

Som rubriken antyder så skulle jag vilja veta ert bästa tips på att snabbt gå ner i vikt!

Skulle om möjligt vilja gå ner några kilo redan till nyår. Skulle visserligen behöva gå ner ganska mycket men känner att jag skulle behöva tappa några kilo fort så blir det förhoppningsvis lättare med motivationen för resten!!

Hoppas på många tips och kloka råd!

• Svar på tråden Bästa dieten för en snabb viktminskning?
  • Anonym (isamma situation)

Sjukhusdieten har fungerat på mig och jag gick ner upp till tre kilo i veckan och var ALDRIG hungrig..  Googla det så hittar du nog något om sjukhusdieten

• Anonym

Om du vill ga ner fort Sa drick pulver naturdiet eller nat sant, men sen ar det ju Traning och bra kost som galler  i langden, Men dom kan ga ner snabbt ett antal kilon med pulover till nyar,

• JosefineK

LCHF is the shit. Testa. Gick ner 6 kilo pà en mànad fòr ett tag och det var inte ens jobbigt.

• princessmeriam

Jag testar nu sjukhusdieten är i dag 1 får se om jag går ner nu..

Håller tummarna Glad

• hervor

1) Vänj magen vid mindre portioner.

2) Ät proteinrik mat som mättar länge.

3) Börja träna (om du inte redan gör det).

Ovanstående kanske inte funkar för alla, men det har funkat för mig. Det är också lättare att hålla fast vid än "snabba" dieter brukar vara. Jag äter allt, men eftersom jag har vant magen vid mindre mat (inte svätkost, men små portioner), samt äter mycket protein, blir jag mätt fortare. Alltså blir det inte så mycket "överflödig" mat eller onyttigheter.

Kan tillägga att jag gick ner flera kilo bara första veckan. Sen gick det långsammare, men visst kan du gå ner 3-4 kg till nyår, om du börjar idag!

• caothica

Ta till dig föregående talares råd:)

Själv pulvrar jag, började 4:e veckan idag, äter dock mat fred o lörd o unnar mig lite rött.
    Funkar kanon då JAG känner mig sporrad av att kunna lyxa(utan ö-drift) på helgen,undviker iofs till 75% kolhydrater.

Jag är lat.. promenerar endast men tror att man ska va försiktig o inte rasa ner för fort då man går upp igen ännu snabbare.

Ska pulvra(naturdiet, inte spec gott men mixar m krossad is:) Januari ut för att sen testa sk Dukandieten

Googla på den o reflektera gärna vad du tycker.
    Lycka till! Ps Jag har minskat 6 cm runt mage o 4 runt lår sedan den 22 nov, väger mig inte alls
    Mäter en gång per vecka, Är lat o har dålig karaktär@ men detta sätt funkade kanon för mig!

• anab
    JosefineK skrev 2010-12-10 13:50:50 följande:
    LCHF is the shit. Testa. Gick ner 6 kilo pà en mànad fòr ett tag och det var inte ens jobbigt.
    Håller med. Dock i kombination med träning. Det är dessutom smidigt och inte alls jobbigt, man njuter av maten och går ner. Jag gick ner 7 kg på 2 månader så det kan variera som du ser.

Måste dock påpeka att det är viktigt att man inte svälter ihjäl sig utan fokuserar på bra mat och träning. Oavsett vilken diet du väljer bör du läsa på ordentligt och eventuellt rådfråga en läkare.
Svar på tråden Bästa dieten för en snabb viktminskning?