• tiggercat

Mollusker & Thuja d6

Så min dotter har mollusker på hakan och halsen och jag har nu varit iväg och köpt Thuja D6 i orala droppar.

Vet någon hur många droppar som ska tas till en 8-åring?
    Om det är någon som gjort den här behandlingen?

• Svar på tråden Mollusker & Thuja d6
  • Chiba

Skriv gärna om det funkar sen.
    Jag försöker oxå få bukt med sönernas mollusker. Har provat det mesta nu känns det som.
    Lycka till!

• Samuel B

Hej,

Prova Verruca vårta. Har läst på hemsidan om hur det hjälpt många barn som haft Mollusker.

• MiaBu

uppdatera gärna om hur det gått då jag försöker få bukt med problemet

• tiggercat

Tyvärr har jag inget att uppdatera eftersom jag aldrig fick reda på hur mycket hon skulle ta. Och nu är molluskerna borta!! Tjohoo!!

• MiaBu

hur lång tid tog det? Vår son har haft det i tre år och är 4,5 år nu

• tiggercat

Ca 1 år. Vi provade lactacyd, ta lite på en topps och droppa på - ska torka ut.

• LoveMyFamily

hej. Min dotter har massor med mollusker på båda benen. Vi har provat lactasyd, kortisonsalva och nu senast thuja, men det försvinner inte.

Vad ska man göra?

• MiaBu

Vi körde stenhårt med thuja kulorna samt den i flytande form. Det tog 2 månader. Hade under rumpan samt i ansiktet men vi behandlade bara under rumpan. Blev små gropar///ärr. Eller vad det är, ska avakta för att se om de försvinner innan vi prövar ansiktet. Tror han haft de i snart 4 år.

• anju79

Vi fick rådet att bara låta dom vara, inte smörja eller pensla nått. Dottern hade på vänstradelen av bröstet, armhålan och axeln. Gick bort efter ca 6-8 mån av sug självt.

Svar på tråden Mollusker & Thuja d6