• lakritstrollet

Barn-epilepsi, någon med erfarenhet?

Hej!
    Efter 2 ganska så dramatiska anfall så tror läkarna nu att vår son (snart 5) har barn-EP. Vi ska göra mer undersökningar, bl a sömn-EEG, om några veckor.

Är det någon här som har barn som har det? Hur är det? Är det "lugnt" efter att man fått en bra medicinering? Det var så hemskt att se honom i sina anfall =(
    Samtidigt är vi så otroligt glada att skiktröntgen inte visade något annat.
  • Svar på tråden Barn-epilepsi, någon med erfarenhet?
  • Jenny Hä

Har en son som fick ep när han var 10 år (han e nu 11 år ) , pm frågor så ska jag se om jag kan svara.

• gogirlie

Det finns en tråd under förälder forum. Sen nog under funktionshinder. Där snackar föräldrar med barn som har epilepsi.

• lakritstrollet

gogirlie, jag hittade den inte! Får försöka igen.

Jenny Hä: fungerar det bra med medicin till er son? Är det svårt att hitta rätt dosering, och finns det biverkningar?
    Vet du något om chansen att det växer bort?? 

• Jenny Hä
    lakritstrollet skrev 2010-12-10 21:05:10 följande:
    gogirlie, jag hittade den inte! Får försöka igen.

Jenny Hä: fungerar det bra med medicin till er son? Är det svårt att hitta rätt dosering, och finns det biverkningar?
    Vet du något om chansen att det växer bort?? 
    Medicin funkar bra nu , anfallsfri sen 29/12-09, första anfallet hade han 26/8-09. Ändrade dosering på medicin ganska många gånger med anfallen blev ju mindre o färre under tiden. Biverkningar ja, han blev väldigt speedad av medicin o svårt att varva ner så vi har lugnande åt han på kvällen för att han fick svårt att somna in. Chansen när dom e barn är ganska stor att det växer bort, 2 år ska vi medicinera innan dom börjar minska på medicin för att se om det har försvunnit.
    Medicin han har nu är :
    Ergenyl
    Lamictal
    Circadin ( lugnande) 
Svar på tråden Barn-epilepsi, någon med erfarenhet?