hur vet man att man är MANISK ? berätta ...
hur ser det ut för er som är tex bipolära , med mani.. hur blir ni / beter er / mår / känner er när ni får den där manin när allt går uppåt ? hur vet man att man är manisk ? och inte bara väldigt glad och energisk ?
det va många frågor o lite snurrigt kanske men jag hoppas verkligen någon kan svara mig som själva vet..
jag äter sertralin nu , gjort i några veckor....mot depression... jag vet väll itne om jag är "bipolär" som det kallas .. tror bara jag haft en depression...i flera år.. som nu har försvunnit faktiskt utav dessa tabletter, vad jag själv tycker o känner just nu sedan ett par dagar tillbaka....har varit nedstämd sedan jag började med sertralin , ingen depression för den försvann men dock lite uttråkad o nere om ni förstår... det har hängt kvar... men nu sedan tre dagar tillbaka har smygande glädje kommit i mig och jag har sådan sjuk energi ! känner mig väldigt lycklig o nöjd o glad o sprudlande...har bakat massor idag... och städat... och gjort...massor... tycker själv itne jag känenr mig onormal så sätt.. men ööh...hur ska man förklara... jag har liksom hört att sertralin just, är inte ALLS BRA om man är bipolär, det ökar det maniska i en då... och vissa vet inte ens att dom är bipolära förrrän de börjar äta sertralin då de maniska perioderna blir värre !? är det så ?
vill någon som vet svara på det här o förklara lite för en förvirrad själ som mig :)
det kanske är normalt att jag ska vara såhär glad o lycklig o känna mig tillfreds o lite smått rastlös ( var alltid lite rastlös som person i mig själv innan ja blev depprimerad för flera år sedan) det hör ihop med glad o energisk för mig , i mig som person , om ni förstår... så det kanske är normalt...bara det att ja inte känenr igen mig själv just nu för jag vart deprimerad så länge... vet ju inte :S