• LillaMalin

Bindor

Sitter och kollar på apoteket efter bindor.
    Hitta dessa, nån som vet om dom är bra?
    Kommer köpa hem vanliga nattbindor men kanske vill ha
    nå tjockare första dagarna...

www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=217315&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

• Svar på tråden Bindor
  • mammajosse

Hejsan!! Ja använder bara dom och har aldrig haft bättre tycker jag i alla fall!! Kram

• AmandaPitkänen

menar du för att ha när du kommer hem från BB? Då hade jag aldrig klarat mig på dom där "tunna". jag köpte apotekets största tjockaste bindor att ha den första veckan... sen så gick jag över på tunnare. (dvs typ always nattbindor)

• LillaMalin

AmandaPitkänen: Jo det var efter bb jag mena. Och dessa skulle ju vara lite tjockare än normalt...
    Men funkar det inte får jag väl skicka iväg sambon på "tjocka bindor jakt"

• mammajosse

Nä inte är dom så tjock. Men jag klarade av att ha dom när vi kom från bb. Men det är ju förstås olika!! När är det dags?? Kram

• LillaMalin

mammajosse: Nehe, på apotekets hemsida fanns det ultratunna och dessa och det står att dom ska vara tjocka.
    Men men jag ska åka ner på måndag och kolla vad dom har
    Har bf 9 dec

• Gillis

Jag tog hem några tjocka bindor från BB samt ett par otroligt snygga BB trosor. Man är inte snyggast, men väl bekvämast

• mian75

Köp tjockare och framför allt mjuka bindor (typ Apotekets). Libresse och Always bindor är bra men blir gärna lite "plastiga" att använda efter en förlossning. Man är betydligt känsligare och skörare i slemhinnorna så man kan lätt få skav av de tunna bindorna.

• mammajosse

LillaMalin : JA då är det inte ju inte så länge kvar då med andra ord!! Lycka till!!

• mammajosse

Ser nu att det är ju dom ultratunna jag har!! Ursäkta misstagen!! Men apoteketsbindor aär jättebra!! Dom blir nog bra och sen kan du ju ta med från bb. Kram

• LillaMalin

mammajosse: Nä det börjar närma sig Tack
    Ok så då är nog dom jag sett tjockare som jag trodde

• vår andra

Själv köpte jag riktiga förlossningsbindor Maternity pads, eller nåt sånt på patienthotellet. De var sådana som fanns på BB, jättelånga tjocka bindor som var perfekt den första tiden.
    Kan verkligen rekommendera dem

• Lejån

Jag använde dessa från apoteket första tiden hemma, funkade kanonbra! De är mjuka och sköna.

• RedTopaz

Jag hade dom bindorna fast med vingar de första 8-10 dagarna, man blöder sjukt mkt då så man behöver verkligen så tjocka bindor. Ta även med ett par i bb- väskan för de man får på sjukhuset har inte plast på undersidan så ddem blöder man igenom väldigt lätt. (kanske inte så kul i bilen på väg hem)
    Kan säga att jag hade två bindor á 1cm tjock på mig första natten, efter bara 2-3 timmar hade jag blodat igenom båda två o hade en 1dm stor pöl i sängen... Efter en vecka lugnar det sig dock rejält ner till en vanlig mens ngr dagar och seda småblöder man bara lite.

Svar på tråden Bindor