• inkd

tips till en sötsugen

Jag är så sjukt sötsugen, men har inget godis hemma, däremot dessa ingredienser:

socker, kakao, sirap, och bakpulver  -  däremot varken mjöl, ägg eller smör/margarin

kan inte komma på något jag kan baka/laga av detta, skulle va väldigt tacksam för tips! 

• Svar på tråden tips till en sötsugen
  • kakmamman

om du har kanel.. och t.ex (helst) formfranska, så bre på smör..socker och kanel, och in i mocron. Vips så har du en kanel"bulle"...åtminstone smakar det gott =)

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Miia88

kakao och socker, lite grädde eller mjölk, i en mugg, rör om det till en liten "smet" och smaska på :D supergott ;)

• Miia88
    kakmamman skrev 2010-12-10 23:05:09 följande:
    om du har kanel.. och t.ex (helst) formfranska, så bre på smör..socker och kanel, och in i mocron. Vips så har du en kanel"bulle"...åtminstone smakar det gott =)
    det där måste jag testa! ;P
  • kakmamman
    Miia88 skrev 2010-12-10 23:06:22 följande:
    det där måste jag testa! ;P
    Micron* ska det förståss stå.. det är GOTT. Snåla inte med smöret, men överdrib inte heller..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • inkd

åh, tack för alla svar! har inget smör, så kan inte göra bullegrejen, men jag kom på att jag kan göra varm choklad :)

• kakmamman
    inkd skrev 2010-12-10 23:19:04 följande:
    åh, tack för alla svar! har inget smör, så kan inte göra bullegrejen, men jag kom på att jag kan göra varm choklad :)
    Ja det kan du ju.. perfekt (Y).
    Däremot brukar jag ändra på hållet när jag e sugen på nåt sött, att jag liksom istället lurar hjärnan.. Med lite youghurt och en dip (holiday)..och det som går att doppa =) gurka eller morötter. Då kan man äta med gott samvete, och så försvinner säkerligen sötsuget!
Svar på tråden tips till en sötsugen