• Karisma

Har jätteproblem med julhälsning att skriva. Hjälp!

Sitter här i sista minuten och beställer julkort.

Men vill skriva mer än bara god jul och gott nytt år. Kmr bli ett dubbelsidigt kort.

På ena sidan kort på barnen + texten god jul och gott nytt år.

Andra sidan??

Funderar ngt i den här stilen (känns dock inte som det flyter på nå bra, låter fjantigt men får inte till det):  Önskar er alla ett 2011 fyllt med glädje och trevliga stunder med nära och kära

Några tips till mig?

/K

• Svar på tråden Har jätteproblem med julhälsning att skriva. Hjälp!
  • Karisma

Nja tycker inte riktigt det låter nå bra.

Fundera nu på dessa banor

"Önskar er alla ett 2011 fyllt med glädje. Låt detta bli året då drömmar går i uppfyllelse."

Men känner som inte direkt att gud va bra det där blev. Vill ha en liten annorlunda hälsning med ngt som gör alla glada. Glad

Tack för ditt svar Vortbitarn.

• kakmamman

men om du bara ska skicka till en, så kan denne kanske inte känns isg så speciell med "er alla" haha.

Låt 2011 bli det år då drömmar går i uppfyllelse och lyckan leva med dom"

vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Karisma

Ska skicka samma julkort till runt 20 familjer/par.

Hmm ska fundera på den textraden, måste nog göra om den lite då jag inte skulle skriva så. (tänkte på slutet av den. :)

• kakmamman
    Karisma skrev 2010-12-11 00:18:18 följande:
    Ska skicka samma julkort till runt 20 familjer/par.

Hmm ska fundera på den textraden, måste nog göra om den lite då jag inte skulle skriva så. (tänkte på slutet av den. :)
    Stirra dig inte blind bara, då kan man aldrig bestämma sig =)

Lycka till!
  • Mimmlas

Ha en underbar vit jul och fira ordentligt på nyår och tänk på alla goda minnen du fått från i år. :)

• Karisma
    kakmamman skrev 2010-12-11 00:19:24 följande:
    Stirra dig inte blind bara, då kan man aldrig bestämma sig =)

Lycka till!
    Haha gör jag redan, tyvärr.

Har nu skrivit,

Låt 2011 bli året då drömmar går i uppfyllelse. Sen ngt med lycka lr liknande i en rad just under det.

Lär sitta ngn tim till m det här, kan inte släppa det riktigt. Tungan ute

/K
  • kakmamman
    Karisma skrev 2010-12-11 00:26:47 följande:
    Haha gör jag redan, tyvärr.

Har nu skrivit,

Låt 2011 bli året då drömmar går i uppfyllelse. Sen ngt med lycka lr liknande i en rad just under det.

Lär sitta ngn tim till m det här, kan inte släppa det riktigt. Tungan ute

/K
    Lycka till.. Tyckte den första var bra, kör på den ;)!
  • klocka

Jag hade inte gjort någon förbeställd text på båda sidorna, utan hade skrivit något personligt till varje adressat istället. Tycker generellt att alla standardformuleringar som skall passa alla blir lätt meningslösa. Är det bara runt 20 kort du skall skicka känns det inte som någon jättestor uppoffring att skriva en eller två meningar för hand, som blir riktigt personliga, eller..!?

• Karisma
    klocka skrev 2010-12-11 00:38:39 följande:

Jag hade inte gjort någon förbeställd text på båda sidorna, utan hade skrivit något personligt till varje adressat istället. Tycker generellt att alla standardformuleringar som skall passa alla blir lätt meningslösa. Är det bara runt 20 kort du skall skicka känns det inte som någon jättestor uppoffring att skriva en eller två meningar för hand, som blir riktigt personliga, eller..!?

fast jag gör julkorten på optimalprint.se så därför måste jag ha samma text till alla. Hade jag gjort dem helt själv så hade det kanske blivit olika texter.

Blir det här kortet (inte mina bilder). Är tomt på baksidan för text, bara nga krumelurer i kanterna.

• klocka

Det går väl utmärkt att skriva till några personliga meningar när du får dem.

Min poäng var att jag tycker att alla standardkort utan något som helst personligt är meningslösa, om du tycker att det är meningsfullt att få/skicka "god jul och gott nytt år" på vilket sätt det vara månde så gör du förstås som du vill.

• Karisma
    klocka skrev 2010-12-20 14:04:19 följande:
    Det går väl utmärkt att skriva till några personliga meningar när du får dem.

Min poäng var att jag tycker att alla standardkort utan något som helst personligt är meningslösa, om du tycker att det är meningsfullt att få/skicka "god jul och gott nytt år" på vilket sätt det vara månde så gör du förstås som du vill.
    nja blir inte lika snyggt. Men det är ju min åsikt. Jag tycker det är kul att få julkort både datagjorda och de som är helt hemmagjorda. =) Kommer inte ihåg nu vad jag skrev exakt men det var en text som passade till alla på ett bra sätt.

Hoppas jag får dem idag annars blir det jobbigt att hinna få iväg dem innan julafton. Tungan ute

/K
Svar på tråden Har jätteproblem med julhälsning att skriva. Hjälp!