• Weird One

Anmäler du bidragsfusk?

Tänk dig detta:

Du vet med största säkerhet att någon bidragsfuskar, alltså far med felaktiga uppgifter för att få bidrag eller mera pengar från sitt bidrag.
    Någon får pengar eller mer pengar än vad de är berättigade till.
    Spelar ingen roll vilket sorts bidrag det handlar om. Frågan är:

Vad gör du?
    Anmäler du eller inte?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anmäler du bidragsfusk?
  • principessan

Ja tveklöst... förstår inte hur man kan känna att "det inte är min sak". Jag har inte lust med att mina skattepengar ska gå till de som inte behöver det. Det finns vettigare saker att göra för dem än att folk fuskar sig till dem.

• glammis

Nä. Har fullt upp med mitt eget. Men jag borde! I alla fall om det är klockrena fuskare...

• Raskask

Nej, känner jag spontant. Har iofs aldrg träffat på någon som jag vet alldeles säkert fuskar med några bidrag.  Vilket verkar lite konstigt när man hela tiden läser om bidragsfuskande hit och dit. Jag är ju ändå 44 år, och umgås med rätt mycket människor, någon fuskare borde man ju stött på.

• maskros81

Nä så här spontant så känner jag att var o en får ansvara för att dom gör rätt sak, jag vill inte agera polis...

• Helene OSV

Om det handlar om VAD som helst annat så låter det "sköt dig själv och skit i andra!" (tom barnmisshandel och allt möjligt) men bidragsfuskare ska man fan i mig anmäla fort som fan!

Jag anmäler INTE för jag vet antagligen inte allt som ligger bakom.

Svar på tråden Anmäler du bidragsfusk?