• Baby Boo

Någon mer som väntar barn i Skellefteå 2011?

Ser själv ut att få välsignas med vår lilla start i slutet av maj.
    Det blir vårt första barn men jag ser gärna att både förstagångsmammor/pappor samt ni med barn sedan tidigare skriver.
    Vore kul med kontakt :)

/Anette

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 12:38
    Kände mig lite tvungen att starta en grupp för oss gravida i Skellefteå, nu när man kan! Vad man har gruppen till har jag dock inte helt koll på ;)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/skellefteagravida-2011-73

• Svar på tråden Någon mer som väntar barn i Skellefteå 2011?
  • Plommonet

Hej!
    Jag ska bli mamma för första gångenn i slutet av juni om allt går som det ska :)
    Längtar oerhört  till RUL då man får se att det verkligen är något där.

Har du varit på ditt RUL?

• Baby Boo

Grattis! Om allt har gått bra så här långt så kan du ju känna dig relativt trygg nu :)
    Jag har inte varit på RUL, det blir i mellandagarna, men i v. 15 fick vi både ett vaginalt och ett vanligt ultraljud efter att vi en månad tidigare trott att vi fått missfall.
     På uppföljningen hos barnmorskan plussade jag dock fortfarande väldigt starkt så då fick vi dagen därpå se att pyret levde trots allt :)

Vad har ni för barnmorska?

• Plommonet

Grattis själv förresten. Oj, måste ha varit en omtumlande upplevelse. Tur att allt slutade bra.
    Måste ha varit underbart att få se den lille där inne.

Jag var själv med om ett missfall i september, så tror inte jag riktigt kan andas ut förrän jag har sett att något lever där inne. 

Min barnmorska heter Anna Lundqvist, vem har du fått?
    Jag har fått må relativt bra under graviditeten än så länge, bara varit trött men har sluppit illamåendet.
    Hur har det varit för dig då? Har du hunnit få någon mage ännu?
    På mig syns det absolut inte när jag har kläder. Men jag själv kan se att jag blivit lite större.  Som jag förstod det på barnmorskan brukar magen först komma omkring vecka 18. Går in i vecka 14 imorgon.

• Baby Boo

Jo, det var väldigt omtumlande. Har nu gått in i v. 18 och nu kan iaf jag se magen :) Den första tiden putade det visserligen också, men då är det mest tarmarna som svullit upp. Nu kan jag tydligt känna livmodern, och tror även att jag igår kände första sparken :)
    Jag förstår verkligen din oro. Jag var väldigt nedstämd hela tiden från det ett vi plussade ända fram till "missfallet". Jag var så övertygad om att nåt var fel helt enkelt.
    Men i takt med att magen växer och att man sedan får se bebisen på UL så lugnar man nog ner sig ordentligt. Det blir verkligt helt enkelt.

Jag har sluppit illamåendet, men är trött och lättirriterad, samt att jag redan i v. 8-9 började känna av foglossningen. Nu har jag träffat sjukgymnasten på Re-Ko och köpt ett foglossningsbälte.
    Jag går hela dagarna på jobbet, så då hjälper det jättebra.
    Vi har Karin Mörtzell. Hon är verkligen toppen och har tydligen väldigt bra rykte.

• Plommonet

Min mage har börjat synas lite tycker jag, men absolut inget så det syns när jag har kläder på. Men det kommer väll snart, har hört att det går fort runt vecka 18 och jag gick in i vecka 14 idag.

Jag har varit väldigt trött, men känner nu att jag börjar få lite ork tillbaka. Foglossning har jag som tur är sluppit, men som jag  förstår av andra är det väldigt jobbigt. Jag har ett kontorsjobb så jag sitter mest still på dagarna.

Tror  de flesta som jobbar som barnmorskor är väldigt duktiga. Har två bekanta som jobbar på förlossningen, får väll se om det blir nån av dem när det väl är dax :)

Vi har inte berättat för så många att vi väntar barn ännu, de enda som vet något är mina och hans föräldrar plus två kompisar.
    Ska berätta  för våra syskon nu till julen, ska bli riktigt kul eftersom de har pratat om att de vill ha kusiner.Sen har jag inte tänkt berätta på jobbet förrän jag har varit på RUL. 
    När berättade du på jobbet?  

Hur lång tid i förväg fick du förresten kallelsen till RUL?

Konstigt att det inte finns fler som vill hänga med i den här skelleftetråden, men det kommer väll :) 

• only4you

Hej. Jag kanske kan göra er sällskap, väntar mitt andra barn i slutet på maj om allting går som det ska :) har en kille sen tidigare som kommer vara två år när nästa bebis kommer.

• Baby Boo

Vi fick tiden genom telefonsamtal med barnmorskan dagen efter det första ultraljudet. Sedan kom kallelsen med brev drygt 3 veckor före vi ska vara där.
    Men det kanske kom så pass tidigt för att de bokade in oss direkt det blivit bekräftat att bebisen levde.

Det är så olika med foglossning. Vi har några andra gravida på jobbet som inte haft några direkta besvär. Alla har vi foglossning, det sker naturligt väldigt tidigt i graviditeten, men det är inte alla som känner av den. De flesta brukar dock få ont i slutet, om man ser på alla vaggande höggravida :)

Jag berättade ganska tidigt på jobbet för en del, de jag står närmast. Runt vecka 9. Kändes skönt att de visste när vi sedan fick "missfallet".
    Nu vet dock alla, men jag kommer att vänta till efter RUL innan jag berättar för mina vårdtagare. (Jobbar på hemtjänsten)

Familjen fick veta riktigt tidigt, redan i vecka 6. Vi skulle då utomlands med en grupp vänner som vi var tvugna att berätta för - omöjligt att dölja att man inte dricker alkohol (om man vanligtvis gör det) under en vecka. Så då berättade vi för föräldrar och syskon.
    Även där tycker jag att det är bra att de visste.
    Vi hade försökt bli gravida i över ett år och ständigt kommit med andra ursäkter när folk frågade om när vi skulle skaffa barn. Så här i efterhand hade jag önskat att de närmaste visste vad man gick igenom.

För övrigt kan du i mitt galleri hitta en nytagen bild på min lilla, lilla mage. Och ändå tycker jag att den växer så att det knakar. Dock kan det vara stor skillnad från morgon till kväll.

Välkommen Only4you, och grattis till din tvåa!
    Vi ska nästa vecka på RUL och får då veta mer exakt, men just nu ser vi ut att vänta runt 25-27/5. Så kanske vi ligger på BB samtidigt :)

• joplin

Hej!

Bor också i Skellefteå och väntar mitt andra barn (BF 11/6 2011). Har varit rätt orolig för att det inte ska gå vägen då vi haft flera missfall och dessutom försökt i flera år, men börjar äntligen våga hoppas. Gjorde ett VUL i vecka 10 som såg bra ut och hörde hjärtat slå häromdagen. De flesta vet om att jag är gravid nu, börjar vara svårt att dölja magen oavsett vad jag har på mig. Sonen fick veta rätt tidigt då jag har mått rätt illa och han började bli orolig över att mamma låg som ett streck i soffan för det mesta samt kräktes lite då och då.

• Plommonet

Grattis till 2:an only4you och joplin. Vad kul med några fler i tråden.

PriZelda syns att magen är på gång :)

Tycker det är ganska skönt att ingen på jobbet vet något ännu, om alla visste skulle jag nog inte kunna prata om något annat :) alla skulle bli tokless på mig....

Hoppas jag får tiden till RUL minst 3 veckor innan, vill ju kunna fixa så inget viktigt på jobbet krockar med tiden. Min man har ganska svårt att komma från jobbet med kort varsel.

Jag känner lite grann där nere i magen ibland,  kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Känns som om något växer iallafall :)

Svar på tråden Någon mer som väntar barn i Skellefteå 2011?