Vi fick tiden genom telefonsamtal med barnmorskan dagen efter det första ultraljudet. Sedan kom kallelsen med brev drygt 3 veckor före vi ska vara där.
Men det kanske kom så pass tidigt för att de bokade in oss direkt det blivit bekräftat att bebisen levde.
Det är så olika med foglossning. Vi har några andra gravida på jobbet som inte haft några direkta besvär. Alla har vi foglossning, det sker naturligt väldigt tidigt i graviditeten, men det är inte alla som känner av den. De flesta brukar dock få ont i slutet, om man ser på alla vaggande höggravida :)
Jag berättade ganska tidigt på jobbet för en del, de jag står närmast. Runt vecka 9. Kändes skönt att de visste när vi sedan fick "missfallet".
Nu vet dock alla, men jag kommer att vänta till efter RUL innan jag berättar för mina vårdtagare. (Jobbar på hemtjänsten)
Familjen fick veta riktigt tidigt, redan i vecka 6. Vi skulle då utomlands med en grupp vänner som vi var tvugna att berätta för - omöjligt att dölja att man inte dricker alkohol (om man vanligtvis gör det) under en vecka. Så då berättade vi för föräldrar och syskon.
Även där tycker jag att det är bra att de visste.
Vi hade försökt bli gravida i över ett år och ständigt kommit med andra ursäkter när folk frågade om när vi skulle skaffa barn. Så här i efterhand hade jag önskat att de närmaste visste vad man gick igenom.
För övrigt kan du i mitt galleri hitta en nytagen bild på min lilla, lilla mage. Och ändå tycker jag att den växer så att det knakar. Dock kan det vara stor skillnad från morgon till kväll.
Välkommen Only4you, och grattis till din tvåa!
Vi ska nästa vecka på RUL och får då veta mer exakt, men just nu ser vi ut att vänta runt 25-27/5. Så kanske vi ligger på BB samtidigt :)