• Cappes mamma

Leker ni med era katter???

Min birmatjej tar några vändor med råttan några ggr om dagen..sen vilar hon mest ibland tycker jag hon verkar lite uttråkad..kan tillägga att hon nästan aldrig är hemma själv..kan hon vara less på oss???leker ni mycket med era katter???

• Svar på tråden Leker ni med era katter???
  • Underbarson

Måste erkänna att jag har blivit dålig på att leka med mina två perser...nu efter 11 år vill jag bara gulla med dom och ja, dom ser också hemskt uttråkade ut..
    Sebbe kan vara rätt kul att leka med tex med snöre för han är jättesnabb trots att han är tjock men Rut..hmm...tror faktiskt det är lite fel på hennes hjärna när det kommer till samma lek...hon är rätt seg och verkar inte riktigt greppa, sen vill hon lurpassa så länge så jag har då redan hunnit gå

• LabLover

Nej, men ibland sätter katten fart på hundarna när han känner sig riktigt busig!

• Nyfiken gul

här leks det friskt med våran Mårris (bondkatt)....

han är 1½ år och i skojartagen dygnet runt... Vi har satt upp leksaker lite här o där som han kan roa sig med själv när vi inte är hemma... (han är utekatt men är ju ibland inne o sover när vi går ut)

Han älskar papperspåsar, kartonger och snören o kan leka i timmar med våran dammvippa....

• Tro på

Så ofta jag kan!!
    men inte lika ofta som
    Misse vill....
    Han är ju bara bebis ännu
    5 månader och mycket aktiv.

Har alltid haft djur och leker
    ofta med dem.
    Jag har ju skaffat dem så...

• Fru Indosaurie

Våran katt busar som bara den!
    Vi leker mkt med henne också, vi brukar jaga henne genom lägenheten, sen vänder vi och hon jagar oss. En i taget alltså ;)
    Sen leker vi apport.
    Vi busar också med allt tillgängligt, lägger mynt under dukar, gömmer leksaker under täcket. Knövlar ihop papperslappar och kastar.
    Hon ÄLSKAR att jaga ficklampan, man lyser med den i golvet sen jagar hon den genom lägenheten.
    Oj, jag kommer bara på mer och mer =)
    Hon är iaf vaken mycket mycket mer än vad hon sover.

• Nettan73

Jag har tre katter och de leker mycket med varandra, men visar ofta att de vill leka med mig oxå. Jag kastar bollar, smyger med handen under filt, drar runt snören och leker på alla möjliga sätt. Men framför allt brukar jag se till att de har tillgång till roliga leksaker, och mina kissar älskar saker som hänger i dörrposterna, pingisbollar och paketsnören, och för all del en papperspåse är hur skoj som helst..

• intehemma

Jag leker mycket med våran kattunge, hon är ensam på dagen, så när vi kommer hem blir det till att ägna all tid åt henne Till slut brukar hon bli trött och somna en stund men sen vakna igen just när vi vill sova Och vid datorn får man inte vara ifred

Ska testa ficklampsleken!

• Honey1982

vi leker med våra rätt mkt. laserpekaren är favoriten just nu *tips*. mkt bra, speciellt nu när matte inte orkar springa runt så mkt längre.

• Mirris

Jag försöker med vår nya kisse.. men han kollar på mig som om jag inte vore riktig i huvet

Han är 6 år och en omplacering.. har bott med massa barn... han är nog less på att leka tror jag!! Han är mest glad över att "synas" igen..

mina gamla kissar var helt lektokiga istället. For omkring som skållade råttor och lekte.. både med varann och med sina saker.

• Sarasnaran

Våra tre troll leker väldigt mycket med varandra, men vi leker med dom också.
    Dom är som våra barn.

• Linda

Försöker leka så mycket som möjligt med kissen men ibland orkar man inte......men favorit leken heter bädda sängen. Krävs dock två människor till det så den leken blir bara på helgen. Kisse hoppar upp på täcket och människorna håller i två hörn var och sedan skakar de täcket så kisse flyger och far. Väldigt bra tillfälle att börja jaga svansen på... Vill inga människor leka kan man ju alltid roa sig själv lite....hela havet stormar, jaga fiskar, peta ner saker på golvet och jaga dem.....

• lilla mej

vi leker massor med varan kisse, favoriten ar nar jag satter en socke pa handen och hon far brottas med den, oooaaaajjjaaajoo det blir manga revor pa handen men hon tycker det ar sa kul. sen bygger vi tunlar i sangen som vi leker jage i. Ute kastar vi boll mot en mur som hon fangar i tillbaka studsen......sen laser vi sagor och klar ut oss.... skoja bara om det sista!!

• jezzzzzika

vi leker oxå otroligt mycke me våran katt...antingen turas vi om att jaga varandra...eller så leker vi gardinleken...då sitter hon bakom gardinen o anfaller oss!! just nu är det laserpekaren som är favoriten....shit va hon springer!!
    sent på kvällen är det dock bara katten som leker. fånga foten-leken vilket inte alltid e så kul!! *ler*
    har jämt massa rivsår på händerna....hon e ju snart tre år så folk tror alltid att ja skaffat mej en kattunge...men icke...

• Pernillis

Ja de gör vi iaf nån gång om dagen!!Fast inatt lekte hon själv med sin råtta så alla mattor låg hullerombuller här!!!:=)

• Legewiel

Vi leker också med vår katt, mest på kvällarna när vi försöker trötta ut honom för att han ska sova hela natten! På dagarna är han ute, men sen när han kommer in sover han hela kvällen, och är då jättepigg och leker rövare på natten. Därför busar vi med honom så mycket vi orkar en stund innan vi ska lägga oss, så sover vi alla gott hela natten!

• NoomiNoomi

Jag försöker att leka en liten stund med våran 2åriga kisse varje dag men ibland så vill hon leka längre än vad jag orkar och har lust till

• sheeba

Hunden och katten brukar få sina fnatt.
    Katten har aldrig varit själv utan fått sällskap antingen av en annan katt eller hund, så hon blir rastad

Men jag brukar busa lite vilt med henne i bland tills hon går i väg, inte ser händerna så vfina ut men hon busar gärna av sig

• nikon

Jodå visst leker jag med våra katter, och det gör min son också. Finns inget roligare än se sonen springa efter ena katten som far iväg som en skållad råtta för att i nästa sekund sätta sig och tvätta sig (kan ju inte visa att han väntar) och när sonen kommer far han iväg igen. Leken blir roligare om sonen har ett snöre och drar på.

Måste skaffa mig en laserpekare, vet att katterna tycker om det! Ja så kan de komma upp med spindlar och springa runt med dem i munnen *usch, fy och blä* *hit med en burk insektssprej!*

Tipsar om dessa små råttor som finns i djuraffärerna som man kan köpa 3 för 10 eller så. Poppis här hemma, ligger små lerklumpar efter dem överallt och då menar jag överallt.

Svar på tråden Leker ni med era katter???