Förbannade migrän! Några tips?
Sonen och jag skulle åka pulka med några vänner idag men så vaknar jag med en vidrig huvudvärk och är på väg att spy. Jag tar mig till köket och försöker äta frukost så fort som möjligt fast jag inte har någon aptit. Jag tar två treo och sitter still och väntar på att anfallet kanske kan brytas men flera timmar senare så sitter jag här fortfarande. Vågar inte röra mig för mycket, då känns det som om någon slår en slägga i skallen på mig och jag är konstant spyfärdig.
Jag hatar verkligen detta. Sonen bygger lego men är förstås besviken för att pulkaturen fick ställas in, stackarn. Förhoppningsvis kan vi åka imorgon i stället. Vi skulle köpa en ny hjälm och dräkt till lussetåget idag också och kanske hinner vi innan affärerna stänger om attacken släpper.
Jag har haft en bra period under några år när attackerna inte har blivit så illa. Förr i tiden kunde jag vara helt utslagen och spy i flera timmar. På sista tiden har de kommit när jag har mens. Det finns ett tydligt mönster. Jag måste ställa in mig på att ca tre dagar blir för jäkliga i samband med det. Igår var det inte kul på jobbet när jag fick knapra treo hela dagen och knappt kunde titta på datorskärmen p.g.a. ljuskänsligheten.
Jag får domningar i halva ansiktet och 'aurakänsla', ibland kan jag nästan sluddra lite när jag pratar. Oftast lyckas jag bryta attacken men det går ju inte när man vaknar mitt i.
Jag inser att jag måste skaffa riktig migränmedicin men är osäker på vilken som är bäst för min 'typ'. Har ni några rekommendationer? (Jag prövade Eeze förut men den bet inte på mig.)