• Anonym (Mamma)

    Intimrakad yngre tonåring? När började ni?

    Min dotter nyss fyllda 14 år frågade mig imorse när hon skulle duscha om hon fick låna min rakhyvel.
    Jag frågade då varför, då jag inte anser detta som någon bra ide av hygiensika skäl.
    Hon svarade att hon ville raka underlivet för "alla andra" gjorde det?
    Alltså, är hon inte lite ung?
    Eller när börjar man raka sig där?
    Jag har själv alltid gjort det, sen jag hade min sexuella debut vid 16 års ålder.
    Och vad jag vet har hon inte haft sex ännu. Vi har ett väldigt öppet förhållande och kan verkligen prata om allt, så om det var det som var läget så tror jag hon skulle berättat det.

    Men alltså, vilken ålder började ni raka er?
    Alltså hela underlivsområdet, inte bara bikinilinje?
    Kille/tjej?

  • Svar på tråden Intimrakad yngre tonåring? När började ni?
  • kakmamman

    Det var nångång i den åldern..
    Köp henne en rakhyvel i julklapp...man kan ju knappast tvinga henne att inte raka sig där hon vill.

    Men det e klart att 14 kan kännas lite "tidigt"


    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Anonym

    har man kraftig behåring och tycker att det är pinsamt och så kan man väl raka sig i vilken ålder som helst.. är man tonåring så är man också väldigt känslig för dom intima bitarna.

    och det skulle nog kännas väldigt ensamt om jag var den enda som duschar efter gympan i skolan och inte är rakad.

    Vår 15-åring rakar sig och jag har inget problem med det.

  • Anonym

    33                                                                                          

  • Anonym (16-18-19-30)

    Jag var 16 när jag började raka benen och armhålorna. Första gången jag insåg att andra rakade bikinilinjen var jag nog 18-19 men jag kommer inte ihåg, när jag började själv. Första gången jag gick längre än att raka enbart bikinilinjen var jag i alla fall över 30.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2010-12-11 15:27:55 följande:
    har man kraftig behåring och tycker att det är pinsamt och så kan man väl raka sig i vilken ålder som helst.. är man tonåring så är man också väldigt känslig för dom intima bitarna.

    och det skulle nog kännas väldigt ensamt om jag var den enda som duschar efter gympan i skolan och inte är rakad.

    Vår 15-åring rakar sig och jag har inget problem med det.
    Alltså nej, missförstå mig inte. Jag har inga som helst problem med det, men tyckte et var lite tidigt? (trodde jag)
    Jag syftad mer på att jag själv börja efter sexdebut.
    Men det är nog så att det är olika för alla. När jag var yngre tonåring så var det inte alls vanligt att nån rakade sig, alls! Skrattande
    Så jag kände mig väldigt "bar" och ovanlig. Haha, nu är det väl nästan tvärtom har jag fattat.
    Alla är rakade, mer eller mindre?
  • kakmamman
    Anonym (Mamma) skrev 2010-12-11 15:35:11 följande:
    Alltså nej, missförstå mig inte. Jag har inga som helst problem med det, men tyckte et var lite tidigt? (trodde jag)
    Jag syftad mer på att jag själv börja efter sexdebut.
    Men det är nog så att det är olika för alla. När jag var yngre tonåring så var det inte alls vanligt att nån rakade sig, alls! Skrattande
    Så jag kände mig väldigt "bar" och ovanlig. Haha, nu är det väl nästan tvärtom har jag fattat.
    Alla är rakade, mer eller mindre?
    Ja precis..
    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • eec82

    började då jag gick i 7:an då de blev mer påtaglit vad alla andra gjorde å blev påverkad av dem vad man borde göra osv. Rakade mig under armarna något tidigare.

  • Anonym (låt hon)

    Jag var 16, men, jag hade låtit min 14 åring göra det. Har själv gjort det tidigare om jag kommit på det tidigare.. Och som nån annan skrev, ge henne en hyvel i julklapp.
    Det är snyggare och bekvämare med rakat, kanske så hon känner också. För hennes självförtroende kanske detta är bäst. Tänk på badhuset osv, inge kul att va hårig i den åldern Skrattande

  • Anonym (hej hej)

    HEj
    jag tycker du ska köpa lite rakhyvlar+imtim produkter så att hon inte får en massa röda prickar, du kan nog tyvärr även om jag också tycker det är tidigt att hon rakar sig där i den åldern hindra henne för hon kommer kanske göra det en då

    så prata med henne
    inte roligt om hon får svamp med mera.

    lycka till

Svar på tråden Intimrakad yngre tonåring? När började ni?