• tjorven74

flicka- "ful"... pojke "fin"

Har ni hört att man kan vara "fulare" när man väntar flicka än när man väntar pojke?
    Jag har hört flera som sagt det. Det har stämt på dem och sen vet jag inte hur mycket
    vetenskapligt det finns på det. Men en tjej menade på att det beror på att man har lika
    hormoner med flickor så då förstärks det och man kan bli "pluffsigare" och få mer finnar
    /utslag och så..

• Svar på tråden flicka- "ful"... pojke "fin"
  • Tjalle

Jag har två pojkar och väntar nu en flicka. Jag måste nog tyvärr säga att jag är lika ful vem som än ligger i min mage ! Har alltid varit så avundsjuk på de som kan vara både gravida, snygga och spänstiga på samma gång. Detta gäller dock inte mig!

• anneli78

Jag har hört skrock att om man väntar en flicka så blir man fulare för hon "stjäl" mammans skönhet

• bubbli

i såna fall är det en grabb i min mage,hihi...=)

• tjorven74

Ok, kul att höra ifrån en som har erfarenhet
    Väntar själv första barnet och är faktiskt riktigt fin! Huden har aldrig varit så bra som
    nu och jag har till och med fått kommentarer om att jag är vackert gravid!
    Det är inte alltför tråkigt när man känner sig så klumpig själv.
    Känner du någon skillnad annars med graviditeterna?

• tjorven74

bubbli: Jag var in hos dig och kikade på dina foton. Jag tror nog också på en pojke
    i så fall för dig! Du är verkligen vackert gravid! och är dessutom i slutetav graviditeten!

• Heaven7

När jag väntade mitt första barn..en flicka..så kände jag mig inte så fin precis..fick småfinnar o lite fett hår...Graviditet nr 2 blomstrade jag..fick höra hur det lyste omkring mig och jag kände mig jättefin..det visade sig vara en pojke..Så jag har verkligen trott på det här med flicka-ful o pojke-fin..Men det hela sprack med denna graviditet..Jag har aldrig känt mig vackrare o var säker på en pojke till..men det visade sig på UL vara en flicka..

• bubbli

tjorven74: oj,tack..hihi....jag menade det med ett litet stänk av självironi,men tack så hemskt mycket...=)

• TheReLe

Tyckte faktiskt jag var fin när jag väntade min dotter, även om jag såg trött ut (och har gjort sedan dess)

• kulapåmagen

oj då måste ja vänta en tjej

har aldrig haft finnar å nu när ja blev gravid kom dom.. inte jätte många men dom kom.. munsår lika så..

• frusand

Jag har inte fått så mycket sämre hy men däremot fått munsår för första gången i mitt liv. Mannen hade ej munsår då!! Känner mig allmänt trött o plufsig. I mars får jag se om det e en liten tjej som har legat i magen...

Svar på tråden flicka- "ful"... pojke "fin"