• EmmaHenke

Kläder på fest utan klädkod...

Så nu står vi där igen...Vi har blivit bjudna på nyårsfest men ingen klädkod anges...Jag vet att det är ett STORT kalas och sen vet jag inte mycket mer...Vad skulle ni ta på er ?

• Svar på tråden Kläder på fest utan klädkod...
  • litengunnarolle

Jag skulle ta på mig den lilla svarta och lite glittrande smycken :)

• DHF

"Mörk kostym", alltså funkar en cocktailklänning fint. 

Om du känner värdparet väl kan du ju fråga vad det är för dresscode som gäller. Illa att inte skriva det på inbjudan. 

• Syster Frida

Klädsel "Kavaj" är aldrig fel.

Jag var på en sådan fest igår och körde en knälång klänning av det lite finare slaget, strumpbyxor och pumps. De flesta tjejer hade sådan typ av klädsel. Männen hade kavaj med eller utan slips.

• Thursday

Teoretiskt sett är det väl högtidsklädsel, men som ovan... jag gissar på att karlar har mörkare kostym och slips och kvinnor festligare knäkort klänning.

• Syster Frida
    Thursday skrev 2010-12-11 21:24:12 följande:
    Teoretiskt sett är det väl högtidsklädsel, men som ovan... jag gissar på att karlar har mörkare kostym och slips och kvinnor festligare knäkort klänning.
    Tror du? "Högtidsklädsel" är ju frack och aftonklänning/balklänning (om jag inte missminner mig?). Om man har en såpass "fin" tillställning så att man förväntar sig frack så borde man väl skriva ut det i inbjudan?

Jag tror att klädsel "kavaj" är fullt dugligt om det inte står något annat i inbjudan!

Men det är ju alltid bättre att fråga värdparet än att chansa! Jobbigt att komma felklädd om man inte är mycket goda vänner.
  • enlitenbitkaka
    Syster Frida skrev 2010-12-12 18:56:26 följande:
    Tror du? "Högtidsklädsel" är ju frack och aftonklänning/balklänning (om jag inte missminner mig?). Om man har en såpass "fin" tillställning så att man förväntar sig frack så borde man väl skriva ut det i inbjudan?

Jag tror att klädsel "kavaj" är fullt dugligt om det inte står något annat i inbjudan!

Men det är ju alltid bättre att fråga värdparet än att chansa! Jobbigt att komma felklädd om man inte är mycket goda vänner.
    Enligt etiketten så är utebliven klädkod = högtidsklädsel. Så om inget annat anges är det det som förvänts.
    Räkan BF 1/8 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Kläder på fest utan klädkod...