• annast­ina66
    Äldre 11 Dec 21:30
    2978 visningar
    6 svar
    6
    2978

    fritiden

    Hej på er alla. Jag brukar sitta och läsa en hel del men är inte så aktiv med att skriva. Jag har en dotter som har ds och hon är 10 år. Vi bor i en liten by och det finns ingen kompis direkt i omgivningen. Hon är väldigt ensam eftersom hon har skolan långt i från hemmet. Det är ledsamt att hon är så ensam. Ni som har barn i samma ålder... vad hittar era barn på när de är fria från skolan? Har de kompisar? Har de fritidsintresse? Vad gör de i så fall? Hur kommunicerar era barn?
    Kan era barn "leka" på riktigt med andra barn??
    Jag är ledsen och behöver någon som stöttar mig. Snälla ge mig tips på hur jag ska göra för att ge mitt barn en trivsam och lycklig fritid.
    Just nu går hon mestadels fram och tillbaka och är arg, ledsen. Hon har inte talets förmåga och pratar inte men kan en del tecken.
    Jag är helt tömd på ideer om hur jag ska kunna vara till hjälp. Det är inte likt mig. Men just nu orkar jag faktiskt inte mer.
    Jag älskar henne gränslöst och önskar att jag hade ork.
    Nu har vi snart jullovet för dörren och jag vet inte hur jag skall klara detta med att jag inte kan fylla hennes dag med roliga aktiviteter eftersom jag är så trött... trött...
    i själen. Aneke
  • Svar på tråden fritiden
  • Äldre 11 Dec 21:33
    #1

    Nu är jag ingen DS-mamma, bara en anhörig, men jag vet att det finns massor av kloka mammor på FL som har barn med DS. Vill uppmärksamma dig på att tråden nog skulle legat i Barn- funktionshinder, där kommer du säkert få fler och bra svar!

    Tror den här kategorin är tänkt för FÖRÄLDRAR med funktionshinder...

    Kram


     

  • Familj­en01
    Äldre 16 May 01:01
    #2
    Jag har AS m.m. Jag kör teckenstöd med mitt barn.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 16 May 01:48
    #3
    Varför är det så svårt att skaffa nya vänner för?!
    Har under en längre tid försökt skaffa nya vänner i den stad jag bor men det tycks vara ett uppdrag omöjligt. Känns som om det bara är jag som inte har några vänner. Alla andra har sina umgängeskretsar som de umgås med o.s.v. o.s.v. Är en helt vanlig tjej med vanlig intressen tror jag och hoppas på förstås så egentligen borde det vara enkelt kan man tycka. Skriver inlägg i forum men ingen respons. Går nu hemma och är förtidspensjonerad vilket gör att dagarna blir extra långa  min barn börjar sakna kompisar mina barn bryr sig väl kanske inte jätte mycket än men jag gör. Saknar kompisar att prata med, andra föräldra med barn och utan att fika med gå promenader med .o.s.v. Någon annan där ute som varit i samma situation eller utan? Hoppas på respons nu!
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 02:47
    #4
    Söker alltid nya seriösa ärliga vänner. Brevvänner med. Alltid roligt med brev. Är en glad, utåtriktad 41 åring m.m.. Är gift / mamma bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Har två barn i ålder 10 år och 12 år. Fyra st hundar och tre st katter. Har massa drömmar. Intressena är barnen, vänner, datan, hundarna och katterna, skog djur och natur m.m. Det jag uppskattar är när jag kan få vara mig själv och ingen som ska hålla på och ändra mig det finns dem som gör. Känner ni för att brevskriva med mig så hör av er.
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • Familj­en01
    Äldre 17 May 20:28
    #5
    Ja, är det någon av er som håller till runt Ljungby?     
    OBS!!! GRAFT SYNFEL!!! RESPEKTERA!!!
  • NellyN­elly
    Äldre 9 Jul 15:27
    #6

    ......................................

Svar på tråden fritiden