klick glidmedel!
måste bara fråga! är det möjligt att klick glidmedel gör att det är svårare att bli med barn? förstör det spermierna?
någon som kan svara på detta?
måste bara fråga! är det möjligt att klick glidmedel gör att det är svårare att bli med barn? förstör det spermierna?
någon som kan svara på detta?
Nä det ska det väl inte göra...
i så fall ska det stå på förpackningen!
Det ska inte påverka spermierna!
för jag läste på en sida på nätet om ngn undersökning som hade gjorts på engelska om just glidmedel.
och där skrev dom (tror jag) ganska svår engelska men iallafall skrev dom att det fanns en liten chans att det kunde påverka spermierna
men då borde det ju stå på tuben tycker man ju!!!
Klick glidmedel har lågt ph-värde vilket KAN leda till att spermierna kan dö.. Rekommenderas inte om man vill bli med bebis...
Det går o läsa mer om olika glidmedel på Storkhjälpens hemsida.. www.storkhjalp.se
är det ngn som har använt glidmedel men änå blitt med bebbe?
Japp, blev med barn båda gångerna, och jag är beroende av Klick för att överhuvudtaget kunna ha sex .
Använde klick och nu har vi en niomånaders tjej.
Jag skulle tro att det beror på lite.
Vi kvinnor har lite olika surt pH inuti. Männen har också olika "stark" sperma och den är olika mycket basisk. Meningen med det är att neutralisera kvinnan lite så att spermierna får en bättre miljö omkring sig, för i den sura miljön i slidan mår de faktiskt inte alls bra.
Har man en bra kombo inbördes med surt och basiskt så är det säkert inget direkt negativt med att använda Klick, men är det tjorvigt och man kanske har något problem med fertilitet eller hormoner så kanske man inte ska utmana ödet med att blanda in kroppsfrämmande kemi i det hela också.
För den som liksom jag är tillsatsallergiker eller har allmänt känsliga slemhinnor och reagerar på något i Klick så är det bara att glömma.
Har andra barnet på väg och båda är "tillkomna" med extra glid. Första med klick vattenbaserat och den blivande med siliconglid. (Kan säga säkert eftersom vi alltid använder extra glid och har bytt från vatten till silicontyp). Det tog 10 respektive 3 månader så glidet kan inte vara nåt preventivmedel direkt ;)
ang klick, jag tycker att det är för "tjockt" är det inte bättre med baby olja?
jag vart med barn när vi haft glid medel så hopp finns det för dig!!!
Min kille tycker att klick luktar "apotek" så vi bestäldde från nån sida på internet.. Men vi blev med bebis...Eller jag vet inte om det var just den gången.. men gravid är jag
Men TS vill ju inte bli med barn, hon skriver ju "det fanns en liten chans att det kunde påverka spermierna" chans=man vill att det ska hända.
Jag rekommenderar dig inte att använda Klick som preventivmedel. kanske har det hindrat någon ynka spermie från att nå ett ägg, men det är nog mycket ovanligt.
Det finns ju spermiedödande glidmedel, men dessa ska bara användas i kombination med pessar/kondom.
vi har använt klick och jah har både en erik och en tor...
där emot tycker jag att det glidmedlet mer påminner om klister.ska försöka hitta ett nytt nånstans
Om det förstör spermierna skall jag inte uttala mig om, men mina slemhinnor förstör det. Tycker faktiskt att det är konstigt att apoteket inte har bättre produkter. Jag bytte till "Eros Woman" och mina besvär minskade betydligt! Behövde inte ligga och ha ont efter sex.
För er som hittar det så X-MAN är helt underbart!!!!
Helt underbart säljs bla på sexhomeparty... Collero tror jag bla!
Är ett silikonbaserat glidmedel (framtaget för män) lukt o smakfritt o känns aldrig kallt då man använder det!
Själv hatar jag klick kallt o som nån sa klister känsla på det!!!!!