Snål eller fattig?
Jag börjar fundera om det är nåt fel på mig. Är jag för snål? Jag har ett realtivt stort sparkonto, men låg inkomst. Självklart skulle jag vilja shoppa nya fina saker hela tiden. Jag skulle gärna vilja leva som värsta Hollywoodfrun, men jag känner faktiskt att jag inte har råd. Trots det har jag råd att lägga undan lite pengar varje månad. Tänker att det är viktigare att ha en ordentlig buffert ifall nåt skulle hända. Har ingen bil utan cyklar eller åker buss dit jag ska. Visst är det lite jobbigt när jag ska handla mat och så, men allt går.
Idag kände jag att jag blev lite ledsen när jag var ute och shoppade med mina kompisar. Skulle köpa en ny nattkräm och de skulle visa mig vilka de använder. Det var bara de dyraste krämerna och jag sa att jag absolut inte ville betala 300 kr för en liten burk kräm. De tyckte att jag var galen som köpte den billigaste Olay. Såhär är det hela tiden, jag börjar känna mig utanför. Visst kan jag köpa såna krämer, men det känns fel. Jag köper de flesta kläder på HM och liknande, Lorealsmink istället för Dior osv. Jag tycker inte direkt jag klär jag fulare än det andra. Jag kollar noga så att det är nåt som ser bra ut på mig. Ibland köper jag nåt dyrare, men det är inte automatiskt finare tycker jag. Är jag för snål tycker ni? Vad lägger ni era pengar på? Jag känner att jag inte vill följa med ut och shoppa längre nu. Känner mig som en fattig liten kyrkråtta alternativt en riktig snålis.