• PerG

Barnkalas, mat eller bara tårta?

Om ni går på ett barnkalas som börjar kl 14.00, tycker ni det då "behövs" bjudas på mat, eller räcker det med tårta/fika?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-11 23:15
    Självklart ska gästerna informeras i förväg så de vet om det blir mat eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-11 23:46
    Glömde också att barnkalas = En del vuxna är med också...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnkalas, mat eller bara tårta?
  • Meus Veritas

Jag skulle bjuda på lite lättare mat så som pasta eller kycklingsallad o lite bröd till det. Vill du bara ha tårta så kan du ju hinta det lite till gästerna dagarna innan så dom inte kommer hungriga

• PerG
    Meus Veritas skrev 2010-12-11 23:11:28 följande:
    Jag skulle bjuda på lite lättare mat så som pasta eller kycklingsallad o lite bröd till det. Vill du bara ha tårta så kan du ju hinta det lite till gästerna dagarna innan så dom inte kommer hungriga
    Japp, såklart skall detta kommuniceras ut i förväg hur man tänkt så alla kan planera utifrån det... Var kanske lite otydlig i TS.

Frågan är dock (när man vet förutsättningarna) om vad man tycker om mat bör serveras eller ej...
  • Frontline

Bullens varmkorv och sen lite glasstårta är ju perfekt Tungan ute

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • PerG
    Frontline skrev 2010-12-11 23:26:55 följande:
    Bullens varmkorv och sen lite glasstårta är ju perfekt Tungan ute
    Åh... Bullens! Knappt något kött i, men så jäkla goda! ;)
  • SoStylish

Jag hade bjudit på någon mat. Korv med bröd eller något annat enkelt som barn tycker om!

• PerG
    PerG skrev 2010-12-11 23:31:15 följande:
    Åh... Bullens! Knappt något kött i, men så jäkla goda! ;)
    Det kanske förresten är mycket kött i... kanske därför de är så goda? ;)
  • PerG
    PerG skrev 2010-12-11 23:33:48 följande:
    Det kanske förresten är mycket kött i... kanske därför de är så goda? ;)
    Haha...nä.. 29% kött... ;)
  • Frontline
    PerG skrev 2010-12-11 23:36:57 följande:
    Haha...nä.. 29% kött... ;)
    Spelar ingen roll dom är ju så goda att man knappt vill svälja dom ju :P
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LforLove

Vi hade kalas idag, kl 14, på inbjudan stod tårtkalas.
    Mycket uppskattat av såväl alla barn som föräldrar! 

• Rödnäbba

Tårta räcker! Särskilt kl 14 som är just efter lunch.

• Weyoun

Jag hade gjort smörgåstårta eller ngt annat som inte inehåller så mycket socker.

Tycker inte detär bra för barn att bara äta tårta och kakor och godis även om man är på kalas.

Om vi blir bjudna på kalas så  ser jag till att A äter middag innan vi går, då orkar han inte så mycket tårta och dyl.

• Dixie

Nej, kl 14 då har man ätit lunch innan och äter middag efter kalaset!

• Majuni

bara tårta, lunchen är över och middagen kommer senare, perfekt med tårta som mellis
    skulle nog bli irriterad om det skulle bjudas på mat den tiden, hur ska man då planera innan, för sent för lunch och för tidigt med middag.

• Linda1976

Ja, det tycker jag.

Alla kalas dottern var varit bjuden på har varit kl 12, 13 eller 14 och det har varit mat på ALLA, utan undantag. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • humma

Kl 14 tycker jag det är fullt tillräckligt med tårta!
    Små smörgåsbitar kanske för att komplettera men inte ett måste.

• Marie78

Hade kalas för ett par veckor sedan och bjöd hem folk efter middag. Informerade att de skulle äta först. Sen hade jag gjort lite olika godissorter som alla mumsade lite på innan tårtan åkte fram. Barn har ju inte tid att sitta ner och äta en massa. Öppna presenter och leka är ju nåt de föredrar. Flört Och så blev det här. Sen bar det ut i snön för att åka pulka för att sen gå in och smaska i sig lete mer godis. Hehe..

Svar på tråden Barnkalas, mat eller bara tårta?