min 15 månaders sover så Dåligt!!!! HJÄLP!!
Min lilla tjej på 15 månader är en jätteglad och sprallig liten krabat. Vi har bra rutiner med fasta mat och sovtider hela dagen. men nätterna är ett STORT problem.
för det första så vaknar hon cirka 3-6 gånger per natt (somnar vi halv åtta på kvällen och sover till sju på morgonen) och vill att man sätter in nappen. men är det bara det så klassas det som en "bra" natt. Såna nätter inträffar tycärr inte så ofta då hon bara vill ha nappen.
under en viss period somnade hon bara om när hon fick ligga på vårat rum med oss i sängen. just nu fungerar inte ens det, hon ligger bara och rullar runt och drar mig i håret.
nu för tiden vill hon bli upptagen och då blir hon tyst direkt. men jag måste sitta och vagga henne i famnen minst en halv timma innan jag kan lägga ner henne, annrs vaknar hon direkt igen. och såhär kan jag göra flera gånger per natt.
det känns som att hon är så orolig och kan verkligen inte komma till ro..
och nu känns det som att vi har provat allt. vaggat henne, låtit henne ligga kvar i sängen och lugna ner henne, låtit henne ligga i vår säng.. känns som att ingeting hjälper!!
Har inte sovit en hel natt på cirka ett år.. jag är verkligen i desperat behov av tips!!!
Hur ska jag göra när hon vaknar på nätterna?
Hur ska jag få henne att känna sig trygg?
TACK!!!