• JoWiAn

Hur många dagar efter ÄL plussade ni?

Som rubriken lyder....

Innan ni plussade, testade ni då och de blev negativt?

• Svar på tråden Hur många dagar efter ÄL plussade ni?
  • EMTP

15 dagar efter ÄL.
    Testade 11 dagar efter, 12 dagar efter och 14 dagar efter och fick negativt.

• linahelena

hade ÄL den 14okt och plussade 8november. testade en gång innan med men tyckte inte jag såg något då. men andra gången var det verkligen inget tvivel om saken

• JoWiAn

Tack för svaren. Jag är själv på Äl+10 idag bara. Bara var tvungen att testa I oktober var jag gravid o plussade på ÄL+12. Slutade tyvärr i missfall den 14/11. Får väl hålla mig några dagar till

• linahelena
    JoWiAn skrev 2010-12-12 13:33:04 följande:
    Tack för svaren. Jag är själv på Äl+10 idag bara. Bara var tvungen att testa I oktober var jag gravid o plussade på ÄL+12. Slutade tyvärr i missfall den 14/11. Får väl hålla mig några dagar till
    kan inte låta bli att fundera på en sak. om man testar för tidigt och väldigt ofta, blir man inte ledsen varje gång det inte blir ett plus? är det inte lite som självplågeri att vänta på att det ska synas något på stickan. 

så har jag känt alla tester jag gjort. att man blir besviken när det inte blir plus. var väl därför jag väntade så länge med att testa igen för att jag inte ville se det där ensamma strecket igen.  
  • JoWiAn
    linahelena skrev 2010-12-12 13:45:34 följande:
    kan inte låta bli att fundera på en sak. om man testar för tidigt och väldigt ofta, blir man inte ledsen varje gång det inte blir ett plus? är det inte lite som självplågeri att vänta på att det ska synas något på stickan. 

så har jag känt alla tester jag gjort. att man blir besviken när det inte blir plus. var väl därför jag väntade så länge med att testa igen för att jag inte ville se det där ensamma strecket igen.  
    Både ja och nej........Jag vet ju att det är tidigt och att de förmodligen är negativt. Men bara måste testa ändå. TÄNK om det visar plus. Lite självplågeri är det.
  • linahelena

ja det känns som det...men det kanske är värt pålgeriet när det väl visar positivt.
     hoppas verkligen att alla ni som  försöker här på tråden får se det där lilla extra strecket snartHjärta

• Zelmilainen
    linahelena skrev 2010-12-12 13:45:34 följande:

jag testar med massor. men jag gör det för att se om jag blir gravid eller ej. annars kan ju ett tidigt mf ofta misstas för en mens, jag vill veta om jag får ett tidigt mf... efter 3 mf på rad har man rätt till utredning. plus att jag både är överviktig och har endometrios vilket båda kan tala emot att jag kan bli gravid. så för mig känns d jätteviktigt att hålla stenkoll på sådant
    nehepp...
Svar på tråden Hur många dagar efter ÄL plussade ni?