Nr 13 skrev 2010-12-20 22:09:17 följande:
Har precis kallar min sambo för "Jävla lögnare!!" för att jag kommit på honom med att återigen ha spelar bort massa pengar. Himla trött på detta nu, Och så återigen samma ursäkter: "detta var sista gången, nu har jag lärt mig en läxa, det kommer aldrig hända igen, ja vet att ja sagt detta innan men denna gången är det verkligen annorlunda, nu vet jag att jag har problem."
hade det inte varit för att vi har en 8 månaders bebis tillsammans så hade jag lämnat honom. Hans spelberoende förstår min tillit till honom, förstör alla våra framtidsplaner, förstår hans och därmed mitt humör. Och varje gång, VARJE gång säger han EXAKT samma fras som jag skrev ovan att han sa idag.
Tyvärr har jag inget svar till dig vad du ska göra, tvärtom så ställer jag exakt samma fråga som du, vad ska jag göra?
För din egen skull, lämna honom innan ni trasslar in er med barn osv, för ifall han inte får verklig ordentlig hjälp så kommer han aldrig sluta, tyvärr, men det e vad jag tror är sanningen, även om han kanske kommer ha perioder då han spelar mindre eller inte alls, men det kommer tillbaka. MIn sambo har också sagt att han bara ska bestämma sig för att sluta, men visst, han har bestämt sig tusen gånger men hamnar där igen, Han har även tagit kontakt med rådgivning under en period, o tyckte det var bra ett tag men sen tyckte han att han inte behövde det mer o slutade med det, o poff så var han där o spelade igen. Sen fick vi barn, o då sa han att nu var det verkligen slut med spelandet för nu måste han ta sitt ansvar, Yeh right, spela spela spela,,, o alla dessa lögner för mig,,,
Att prata med hans familj tror jag inte hjälper honom direkt, men kanske kan vara en väg till att få honom ta kontakt med någon som kan hjälpa honom, på ett professionellt sätt. >Risken är dock att han kanske blir arg för att du blandade in dem, men återigen, tänk på ditt bästa, och gör något innan du blir gravid!!!! Annars får du leva med ständig oro o misstänksamhet som jag gör.
Ikväll sa min sambo i för sig något nytt: "Händer det en gång till så får du slänga ut mig". O ja, det kommer jag banne mig göra. Hade det inte varit för vår dotter, så hade jag lämnat honom.
Lycka till o hoppas det löser sig, för både dig o mig
Nr 13 jag tycker du ska lämna honom, det kan va den spark i ändan han behöver..mitt ex är spelmissbrukare och han kommer aldrig sluta spela, jag har gett upp hoppet om honom och vi hade det inte bra...ett tag spelade han bort alla pengar så vi knappt hade pengar att betala räkningarna. Han hade även andra problem, han slog mig så när han inte längre hade pengar att spela för så var det jag som drabbades....
Men jag fick nog till slut...men han har fortfarande inte insett sitt problem, anser inte att han är beroende...men det är inte längre mitt problem....det är inte bra för din dotter att växa upp med en pappa som är spelberoende, släng ut honom och ställ krav på honom, för både din dotters, din och hans skull
Lycka till