• kakau

Julklapp- Studentkit

GladHej!

Min bror är 20år och studerar i en annan stad, han är väldigt svårt att köpa presenter till, önskar sig inget och har redan allt han behöver i sin lilla studentvrå.  Därför tänkte jag köpa lite förbrukningsvaror till honom och göra en cellofaninslagning runt. Göra det till en rolig sak och bra för en fattig student.
    Vad tror ni om detta ? Och vill ni ge mig lite tips på vad man kan ge i detta "survival kit" ?

Förbrukningsvaror som tex. Tandborste+ tandkräm, plåster, nudlar, stiftpennor, duschcreme osv.

Ni har varit bra med presenthjälp tidigare så kom gärna med roliga ideer Glad

• Svar på tråden Julklapp- Studentkit
  • kakau

Vad skulle ni själva uppskatta att få när ni har dåligt med pengar, pengar eller presentkort går inte då vi har en "regel" mot det inom familjen till jul och det kan inte vara för stort då han flyger hem igen efter jul!

• linahelena

skulle nog kasta med bakistabletter å kondomer med. men nudlar är ju en hit. eller så gör du ett lyxpack å köper typ lite dyrare mat.

• Bluemint

Biocheckar
    Värktabletter
    Te/kaffe
    Disktrasa
    Toalettborste
    Silvertejp
    Batterier
    Popcorn
    Kryddor
    Tvål
    Deo
    Glödlampor
    Kortlek
    Tändstickor
    Ljus
    Tops

• kakau

Ja bakistabletter är ju också en rolig grej Skrattande kondomer vet jag inte riktigt om han tycker det blir för pinsamt inför föräldrar och morföräldrar och så Tungan ute
    Den ända mat som går bra att flyga med är väll torrvaror i princip, får inte vara för tungt heller.. Det gör det svårt  med mat tycker jag ..

• kakau

Bluemint- Tack, mycket bra ideer Glad

• Bluemint
    kakau skrev 2010-12-12 14:38:01 följande:
    Bluemint- Tack, mycket bra ideer Glad
    Släng med några ansiktsmasker också. Killar behöver ju även de lite skönhetsvård
  • kakau
    Micke08 skrev 2010-12-13 22:45:41 följande:
    Gav denna till en kurskamrat en gång:
    www.giftstore.se/showproduct.php?productid=14...

Gissar på att han också festar endel =)
    min bror är lite mindre party, men den där passar min syster perfekt! Har du själv kkollat i boken och tycer den är bra+ ska kolla de loala bokhandlarna om de kan ha :)

Min brors julklapp är nu klar, sa slå in den i cellofan bara Tungan uteJag var och tokshopppade på Ica, det blev en salig blandning av era ideer och sånt jag såg väl i affären, tvål, kryddblandningar, shampo, nudlar, te, hudkräm osv :)
Svar på tråden Julklapp- Studentkit