Skötseltips och info om Höstglöd/Våreld.
Hej!! Är nybörjare med allt vad det gäller blommor. Har lyckats hålla mina blommor vid liv i max en månad. Detta beror på att jag har varit mycket ointresserad av blommor. Har de senaste 8 åren inte haft några blommor förutom ibland när jag fått något ryck men som sagt de dör efter någon månad. Köpte för några månader sedan 6 stycken höstglöd/våreld då de var väldigt fina. Efter en månad så var de väldigt fula och jag tänkte slänga dem då de nästan var döda, dock ändrade jag mig och kände att jag ville ge detta med blommor en chans. Har nu varje vecka i ca två månader tagit ut blommorna ur krukorna och spolat jorden i rinnande vatten och sedan låtit dem rinna av (läste det på internet). De har nu återhämtat sig och det kommer nya små blad hela tiden. De har alla tappat sina blommor så det är bara gröna växter i mitt fönster. Hade några blommor kvar på vissa efter att jag började sköta dem men de har också försvunnit nu. Vad jag framförallt undrar är att kommer det komma nya blommor och hur lång tid tar detta? Eller är det så att de dör efter att den blommat över, enda info jag har fått om detta på internet är att våreld/höstglöd ofta är en slit och slängblomma då de flesta slänger dem efter att de blommat över, är det för att det inte händer mycket mer efter överblomning eller kan jag vänta mig nya blommor om jag sköter dem?