• Stealth

Kastrering av hankatter/vaccination/katt kan ej hoppa

Är det någon som har kastrerat sina hankatter nyss som vet vad det kostar ungefär? (alltså vad betalade du, jag vet att priserna varierar)

Kan man vaccinera dom samtidigt eller måste man vänta?

Vad gör man åt en katt som har inlärningssvårigheter? Han kan alltså inte hoppa ordentligt, han gör fan fel och landar på magen varje gång. Typ skjuter ifrån med tassarna för fort så istället för att landa på målet landar han emellan (gärna bort och soffa) på golvet på magen. Kan man träna dom i hopp?

Bonusfråga, vad är normalt för en helt vanligt huskatt a lá landsvägskorse att väga?
    De säger att de är ganska stora två av dom på sina 7 kilo +, men katterna i sig är inte feta, bara ... skitstora. Vad väger era katter?

Iallafall tack på förhand för svar, jag har mailat veterinren och frågat om när de har tid så jag får väl pris om ett par dagar men var lite nyfiken redan nu.

• Svar på tråden Kastrering av hankatter/vaccination/katt kan ej hoppa
  • Watchbitch

Hej! Vi betalade 650 kronor för en kastrering. Man kan vaccinera samtidigt, inga problem.
    Tror Du inte att han lär sig? Vår hankatt var grymt långsam och är ganska kass på att hoppa ännu..
    Vikten vet jag inte riktigt vad som är normalt, vår huskatt väger 6 kilo och är rätt "biffig", inte fetKatt

• Envira

510 kronor och då får vi chip mörkning eller öronmärkning gratis

• Envira

och ang. hoppningen så kanske det är just för att han är tjock som han landar på magen istället

• Stealth
    Envira skrev 2010-12-12 15:06:13 följande:
    och ang. hoppningen så kanske det är just för att han är tjock som han landar på magen istället
    haha jag var otydlig, det är inte han som är 7kg+ de är 4 stycken, jag skulle förtydligat mig

Jag får filma och lägga upp, han misslyckas totalt varenda gång.... ska fråga veterinären när jag är där.
  • Stealth
    Watchbitch skrev 2010-12-12 14:59:40 följande:
    Hej! Vi betalade 650 kronor för en kastrering. Man kan vaccinera samtidigt, inga problem.
    Tror Du inte att han lär sig? Vår hankatt var grymt långsam och är ganska kass på att hoppa ännu..
    Vikten vet jag inte riktigt vad som är normalt, vår huskatt väger 6 kilo och är rätt "biffig", inte fetKatt
    Tack för svar! Jag minns ju inte vad jag betalade för de 2 första och de vaccinerades innan kastreringen,hittar varken kvitton eller annat!

Jag hoppas han lär sig, han har börjat sluta hoppa, han går omvägar och klättrar istället.
  • nemo1

480:- inkl. id-märkning.  Vaccinering går alldeles utmärkt att göra samtidigt. Var bor du?

• 010306

ca 800 :- betalade vi sist  för nån månad sen men satt in ett ID chip då + vaccinering också.

• Stealth
    nemo1 skrev 2010-12-12 19:59:04 följande:
    480:- inkl. id-märkning.  Vaccinering går alldeles utmärkt att göra samtidigt. Var bor du?
    typ göteborg, det blir ju en samtidig id-märkning ser jag, jag minns bara priser på 1800:-, vet inte var jag fick det ifrån...
  • skorpionen80

Hur gammal är katten som inte kan hoppa?  Visst är vissa katter klumpigare än andra, men om han verkligen inte lyckas skulle jag låta veterinären undersöka leder och annat det kan vara fel på...

• Stealth
    skorpionen80 skrev 2010-12-12 20:03:15 följande:
    Hur gammal är katten som inte kan hoppa?  Visst är vissa katter klumpigare än andra, men om han verkligen inte lyckas skulle jag låta veterinären undersöka leder och annat det kan vara fel på...
    han är 8 mmånader nu, han har varit inne för annan behandling tidigare med täta uppföljningar men då var han ju kattunge så de tyckte inte det var konstigt då att han var klumpig.  Han var väldigt sjuk och liten när han var bebis.. och var inte behandlad för en inflammation i urinblåsa/vägar på länge när jag fick honom.
    Men jag ska ta upp detta när han ska dit.
Svar på tråden Kastrering av hankatter/vaccination/katt kan ej hoppa