• MajaVira

Gilles pepparkaksdeg smakar tvål?

Är det någon mer som har testat Gilles färdiga pepparkaksdeg? Jag blev så besviken när jag smakade på den, tycker att den har en bismak av tvål... Det måste vara något med kryddningen som inte riktigt passar mig, de pepparkakor som sonen bakat på dagis smakade likadant så det är inte bara min förpackning som detta gäller.

• Svar på tråden Gilles pepparkaksdeg smakar tvål?
  • SoStylish

Jag har inte köpt deras pepparkaksdeg, men jag köpte deras pepparkakor häromdagen och dom var inte ett dugg goda!

• MajaVira

ok, då ska jag definitvt inte köpa deras pepparkakor heller! Vi satt och försökte gissa vilken krydda de överdoserat men kom inte överens...

• SoStylish

Nej, gör inte det! Dom smakar inte ens pepparkaka utan något annat konstigt. Kanske tvål? :)

• MajaVira

Jag vet inte om tvål är bästa beskrivningen, men det smakar inte bra... Bismak är egentligen fel ord då det inte bara är något man anar utan är en väldigt tydlig smak av något annat än "god pepparkaka".

• Kazeer

Undrar om det var den pepparkaksdegen jag köpte för några veckor sedan. I så fall är "tvål" en snäll beskrivning av vad den smakade. Jag skulle snarare säga att den hade en eftersmak av "spya".

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jehu1

Är det den som innehåller lite apelsin? Isf tycker jag också att den smakar skit!

• SoStylish
    Jehu1 skrev 2010-12-12 15:21:35 följande:
    Är det den som innehåller lite apelsin? Isf tycker jag också att den smakar skit!
    Jag tyckte pepparkakorna hade en svag konstig smak av typ apelsin också! Kanske kan vara så? Måste kolla på burken!
  • Trinity78

Hmm, jag köpte jul-thé på Kahls Kaffe och det hade också en bismak av tvål. Kan det vara nån ny krydda eller tillsats som tillverkarna har börjat använda detta år?

Reproductively challenged
  • solemio

ja herregud...det tyckte jag med, att den smakade tvål!!!
    usch å fy!!

• MajaVira

Tydligen är de inte så kinkiga med reklamationer, fick idag hem värdecheckar på 250 kr som gäller på de flesta livsmedelskedjor, Åhlens, Lindex etc så behöver inte ens köpa produkter från Gille för att ha nytta av dem. Skrattande

• Trinity78

Även Gilles färdiga pepparkakor tycker jag smakar tvål.

Reproductively challenged
Svar på tråden Gilles pepparkaksdeg smakar tvål?