• Koppkaka

Friggs tranbärstabletter under graviditet?

Jag äter Friggs tranbärstabletter, dvs tranbärsextrakt i pillerform pga att jag har lätt för att få urinvägsinfektioner, och dessa tabletter hjälper till att undvika detta. Men på burken står det att jag bör tala med min läkare eller barnmorska innan jag äter dom, eftersom jag är gravid.

Vad i hela friden kan det vara i tranbärsextrakt som kan vara skadligt för bebisen i magen? Bör jag vara orolig över att jag har ätit dessa nu?

• Svar på tråden Friggs tranbärstabletter under graviditet?
  • Trinity78

Jag kan inte se nåt i innehållsförteckningen som skulle kunna vara skadligt. Förmodligen är varningstexten där för att skydda företaget ifall det skulle uppstå några problem. Kolla ändå med din barnmorska för att vara på säkra sidan.

Reproductively challenged
  • Koppkaka
    Trinity78 skrev 2010-12-13 16:21:58 följande:
    Jag kan inte se nåt i innehållsförteckningen som skulle kunna vara skadligt. Förmodligen är varningstexten där för att skydda företaget ifall det skulle uppstå några problem. Kolla ändå med din barnmorska för att vara på säkra sidan.
    Tack så mycket Jag ska göra det
  • vertige

Jag har av min läkare på MVC blivit rekommenderad att äta just tranbärskapslar för att förebygga UVI. Det man ska passa sig för är kombinationspiller med tranbär och mjölon.

Svar på tråden Friggs tranbärstabletter under graviditet?