Börjar med pergotime nu!! nån mer?
ska ta min första tablett på tisdag..
har ett barn sen innan men efter det verkar det kört att få syskon.
nån mer som oxå ska börja snart eller håller på`?
vore skoj att följas åt!
ska ta min första tablett på tisdag..
har ett barn sen innan men efter det verkar det kört att få syskon.
nån mer som oxå ska börja snart eller håller på`?
vore skoj att följas åt!
Va spännande! Lycka till! Har försökt ett år nu och ska till gyn på onsdag, så vi får se kanske kan jag joina dig i tråden (om det är där skon klämmer) =)
sambon måste lämna spermaprov innan dom skriver ut pergo så ett tips att han kollar upp sig oxå samtidigt. min läkare berättade inte det på första försöket så vi blev lite förhalade.
så ta upp det på onsdag om inte läkaren säger nåt:
sambon måste lämna spermaprov innan dom skriver ut pergo så ett tips att han kollar upp sig oxå samtidigt. min läkare berättade inte det på första försöket så vi blev lite förhalade.
så ta upp det på onsdag om inte läkaren säger nåt:
Jag åt min första pergokur den här månaden. Jag fick tabletterna direkt vid första undersökningen då jag inte har egen ÄL. Sambon behövde inte lämna spermaprov innan utan det lämnade han för en vecka sedan.
Lycka till nu :)
Jag åt min första pergokur den här månaden. Jag fick tabletterna direkt vid första undersökningen då jag inte har egen ÄL. Sambon behövde inte lämna spermaprov innan utan det lämnade han för en vecka sedan.
Lycka till nu :)
det står på bipackssedeln att man alltid måste kolla partnerns spermier innan man ger pergo.
grejen var att vi blev försenade pga att läkaren aldrig nämde spermaprov..och när vi väl gjorde testet så var det 4-6 veckors tid att få svaren..man kan ju gå på drop in i huddinge. nu gick det fort iaf men blev så jäkla sur att han inte sa det från början ....man vill ju sätta igång direkt liksom.
det konstaterades att jag förmodligen inte har så många äl eftersom jag har cykler på 45-55 dar och att mina ägg var många och förvirrade ..eller nåt. haha
första tabletten idag!
Jamen det verkar vara så olika det där ändå hur doktorn ordinerar, osv.
Jag blev bara glad att jag fick mina tabletter direkt, hade räknat med att få vänta. Visste att jag inte hade egen ägglossning. Pratade en doktorn förra veckan och vi ska få brev hemskickat denna vecka med alla svar på blodprov, spermaprov, osv.
Jo jag är på dag 33 nu, skulle haft mens i fredags men den kommer inte och negativt på testen.
Jag mådde sådär när jag åt tabletterna. Svettades och hade humörsvängningar utan dess like. Sen hade jag en konstant värk vid höger äggstock.
På ultraljudet sen såg de 2 fina äggblåsor och sa att det kunde bli tvillingar, vilket är vanligare med flerbörd när man äter Pergo.
Blodprovet visade senare ett värde på 141 (det ska ligga över 30) och doktorn sa då att båda äggen eller kanske fler släppt eftersom värdet va så högt.
Nu går jag och väntar och väntar på ett + eller mens. Men har hämtat ut ett till paket pergo om nu mensen kommer ändå.
Hej! Jag ahr oxå ätit pergo för första gången denna månaden. Det verkar rätt olika för hur läkare skriver ut.
Jag har ägglossning, vilket man konstaterat, men jag fick pergo utskrivet direkt. Min man har inte behövt lämna spermaprov överhuvudtaget och vi är inte undre utredning. Jag var hos en privat läkare bara för att kolla att allt såg bra ut.... Vi har försökt att få syskon länge så jag ville kolla att allt var ok, vilket det var, men jag fick ändå pergot utskrivet.... Märkligt, men hoppas att det tar sig...