• idisb

min dotter ha blåsor över helta rumpan

det började i förrgår med lite röda prickar i rumpan så jag smörjde henne med bepanthen som ja tyckte hjälpte lite då, men sen började dom sprida sig över rumpan och ner på benen, nu även en del vätskefyllda när hon kom hem. Ser nästan ut som vattkoppor men det har hon ju redan haft.
    Även lite prickar på näsan o pannan men inte som dom här, får ringa vc i mon men händer la inget där

• Svar på tråden min dotter ha blåsor över helta rumpan
  • idisb

oj lite felstgavning, hela ska de ju va..

jo hannah för hon och sin syster hade det samtidigt exakt 14 dagar efter dom träffade sin kusin med det och hon hade så mkt o ärr av det än

mysko det här

• flickan85

nån sorts herpes? kontakta bvc. Testa byt blöja om hon har det. lufta så mycket som möjligt.

• LillTussa

Det låter kanske som svinkoppor. Har haft det själva här hemma och det började likadant. 
    Ring vc och om det är svinkoppor, be om penicillin om det är mycket.

Svinkoppor är smittsamt så inget dagis förrän alla koppor torkat. Man ska tvätta i början ofta med väteperoxid och smörja med microcid. Om möjligt täcka med plåster/kompress.
    Men ring och be om att få komma på vc för en titt! 

• Liniz77

Kan även vara höstblåsor. Har hon i händerna, fötterna o munnen!? Vår dotter fick först i rumpan.. Vår stora tjej fick ngra runt munnen.

• Liniz77

Vår lilla fick vattenblåsir på fötterna jätteont i munnen och en del på handflatorna.

• LillTussa
    Liniz77 skrev 2010-12-12 22:46:02 följande:
    Kan även vara höstblåsor. Har hon i händerna, fötterna o munnen!? Vår dotter fick först i rumpan.. Vår stora tjej fick ngra runt munnen.
    Kan också vara. Skillnaden är att höstblåsor är virus och svinkoppor en bakteriell infektion. Så det skiljer lite i behandling. (om jag minns rätt nu)
  • Liniz77

Ja de förvann efter en vecka men fy i helsike så hon såg ut! Mitt i sommaren i Frankrike o hon vägrade dricka o äta... Hyfsat orolig. Sen kunde hon knappt gå då blåsorna var så stora på fötterna...

Svar på tråden min dotter ha blåsor över helta rumpan