• Lilla jag2

    Facebook kundcentrum/ support. Hur kontaktar jag dem?

    Hej. Det är väldigt allvarligt detta.
    Det är en person som anklagat en annan av mina vänner för att denna ska ha trakasserat den här männsikan på Facebook, skapat hat grupper.
    Nu är det så att den anklagade har ALDRIG haft ett Facebook konto,det vill säga aldrig varit registrerad med på Facebook.
    Detta ska upp i Tingsrätten och vi behöver ha ett skriftligt brev från Facebook som intygar att denna person aldrig har varit anmäld eller varit/ funnits på Facebook.
    Hur kontaktar jag dem?
    Man vill ju kunna ringa en Svensk kontakt och berätta enkelt och dom bara bekräftar det som stämmer så vi har deras intyg från Facebook.
    Snälla hur når jag Facebook Svensk ansvarig?
    Mejl, telefon,besöksadress?
    Hoppas få hjälp.
    Tack på förhand.
    P,s. Jag är urusel på engelska D.s

  • Svar på tråden Facebook kundcentrum/ support. Hur kontaktar jag dem?
  • Lilla jag2

    Jo, men som jag undrar hur vi kommer i kontakt med Facebook. Försvararen hinner inte sitta och leta kontakten till Facebook.

  • SoStylish

    Det är svårt att kontakta Facebook bara sådär.Ringa går nog absolut inte. Det är om det finns något allmänt formulär som man kan använda för att maila.  Men samtidigt är jag lite nyfiken på hur dom ska kunna garantera att denna människan aldrig funnits med på Facebook?

  • Livisu
    SoStylish skrev 2010-12-13 00:19:04 följande:
    Det är svårt att kontakta Facebook bara sådär.Ringa går nog absolut inte. Det är om det finns något allmänt formulär som man kan använda för att maila.  Men samtidigt är jag lite nyfiken på hur dom ska kunna garantera att denna människan aldrig funnits med på Facebook?
    De kanske kan säga om det funnits någon med det namnet reggat eller ej?
    Fast den andra sidan borde ju komma med bevis i form av skärmdumpar? Så varför ska ni motbevisa att ni inte funnits på FB när de inte ens kommer kunna få fram bevis som tyder på att hon skrivit där?
  • Filemon Syklon

    Det borde ju ligga på den anklagande sidan att bevisa att det verkligen är TS.s vän som ligger bakom trakasserierna?
    Men det är ju klart, kan försvaret bevisa att han/hon aldrig har haft något Facebookkonto så faller ju anklagelsen ganska platt.


    God's away on business
  • Amber1975

    Jag tror inte ni kommer få tag på någon sådan kontaktperson. Finns bara de där formulären att fylla i och oftast får folk inte svar. Facebook har över 200 miljoner aktiva medlemmar, så det blir nog lite svårt att svara på allt. Man är ju som medlem på Fejjan inte kund i den bemärkelsen att man betalat och därför kan vänta sig service.

    Hoppas att det går att lösa på nåt annat sätt.

  • Lilla jag2

    Tack för era svar. Jo det är ju det som är bäst. Att bara kunna lägga fram beviset och det är ut världen, handlar ju fler saker.

  • Thezainth

    Som svarande (Anklagad) så behöver ni inte skaffa fram fakta för att klara er. den bevisningen faller på åklagaren, Detta betyder att åklagaren personligen måste fixa fram både din kompis samlade ip adresser (mobiltelefonens ip, surfplattans ip, och lägenhetens ip. sedan MÅSTE dessa stämma överens med de ip som facebook i sin tur loggat på det anmälda kontot i fråga. Stämmer inte dessa vilket de uppenbart inte kommer att göra så kan nu din kompis i sin tur anmäla både facebook (hans falska konto) och göra en motanmälan om ev kränkning etc om han blivit konfronterad i verkligheten ang dessa påhopp på facebook.

    Hoppas ni e lite mindre oroliga nu iaf.

  • föld

                                                                        :D

  • renee simonsson

    Hur får man kontakt med facbook i Sverige- Helt jäkla omöjligt! Nu har jag försökt i över 1 år att stänga ner en sida! Snälla facebook, var lite mer synliga med personlig kontakt!!

  • Maria 434
    renee simonsson skrev 2015-12-17 09:28:22 följande:

    Hur får man kontakt med facbook i Sverige- Helt jäkla omöjligt! Nu har jag försökt i över 1 år att stänga ner en sida! Snälla facebook, var lite mer synliga med personlig kontakt!!


    Facebook stänger inte ner någon sida så länge den inte bryter mot deras regler.
  • Vinpet Peter

    Hej! Jag vill ändra mitt namn på min Facebook,

    Hur ska jag göra det? Vad kostar för att ändra namn

    På Facebook? Bara mitt första namn(vinpet)

    Med vänlig hälsningar

    Vinpet Peter.

  • Trixie  2014

    Jag undrar hur jag ska komma in på mitt konto   Madeleine  Wernersson   där jag har  (  Madde  under  mitt efternamn )  och min grå katt Trixie som profilbild.  Det  ska vara det kontot  som jag måste ha för jag har mina foton där.  Och att jag har Trixie 2014 som inloggning.           För det blev fel när jag loggade in på mina nya data.

  • MajaVira
    Vinpet Peter skrev 2017-07-31 07:57:06 följande:
    Hej! Jag vill ändra mitt namn på min Facebook,
    Hur ska jag göra det? Vad kostar för att ändra namn
    På Facebook? Bara mitt första namn(vinpet)
    Med vänlig hälsningar
    Vinpet Peter.
    Trixie 2014 skrev 2017-09-12 09:58:49 följande:
    Jag undrar hur jag ska komma in på mitt konto   Madeleine  Wernersson   där jag har  (  Madde  under  mitt efternamn )  och min grå katt Trixie som profilbild.  Det  ska vara det kontot  som jag måste ha för jag har mina foton där.  Och att jag har Trixie 2014 som inloggning.           För det blev fel när jag loggade in på mina nya data.
    Kontakta socialtjänsten hos er kommun så kan ni ansöka om att få en kontaktperson eller god man som kan hjälpa er. Annars kanske det eventuellt möjligen finns någon lämplig information på www.facebook.com.

  • Heh Lee

    Hej Facebook jag har ett konto på Facebook som heter Heh Lee jag kan inte komma in på dem för jag har glömt min e-post o lösenordet kan jag jag har en profilbild så jag fick skriva min e-post : maltesmiles@hotmail.com för ja vet inte min e-post på Heh Lee med profilbilden på med mig med en keps med en dricka i handen

  • Sheila Karlsson

    I have a facebook side that I cannot get rid of with tele nr 070 810 95 04 which I have had for over 20 yrs,a week ago I got a safety control with this nr and everytime I got a new kod it was sent to that nr which I do not have anymore I now have a new facebook side(with the help of a grandchild) and new tele nr 0768801597 I hope you can help me to delit the old one as it is very frustrating for my 85yrs old brain,have 50 mails in the old one.Really hope you can help me and have a nice day.Sheila

Svar på tråden Facebook kundcentrum/ support. Hur kontaktar jag dem?