• Anonym (nyfiken)

Vad är sex appeal?

Ge mig din definition på det!

• Svar på tråden Vad är sex appeal?
  • Mimmlas

Något som gör dig attraktiv. Kan vara utseende eller bara utstrålning.

• Anonym (nyfiken)

...jo, men VAD är det som gör en person sexuellt attraktiv? Självförtroende? Klädsel?

Utseendet i sig...kommer det i andra hand när man pratar sex appeal?

Utstrålning och karisma kan man ju ha men inte alltid man tänker på sex när man ser en person för det.

• Anonym (nyfiken)

Ingen som vet eller ingen som bryr sig? För torrt ämne eller fråga för FL månntro?

Så här då: Jag anser mig inte snygg, möjligen söt och en aning mullig/kurvig. De senaste åren har jag upptäckt min kropp och fått den att passa ihop med min personlighet. Är gift sedan många år och har, ska erkännas, haft funderingar de senaste åren på sex med andra än min man då det inte fungerat hundra därhemma.

Senaste tiden har det blivit bättre hemma men då samtidigt har det "tagit fyr" när jag varit ute, men även på mitt jobb och andra vardagssituationer: har ALDRIG i mitt liv fått så många öppet framställda sexuella inviter från både män och kvinnor som den senaste tiden!

Funderat på om det står nåt i stil med "knulla mig!" i min panna med stora blinkande bokstäver...eller vad sjutton som hänt. Klart smickrande men förvirrande.

Icke-desperation + självkänsla + hyfsat utseende = sex appeal? Eller inbillar jag mig bara? Men VAD gör isf att jag inte enbart anses som trevlig utan det också blir just en sexuell situation?

• Anonym (femme fatal)

Sex appeal är något man har eller inte, det är lika svårt att definiera som "talang". Och att man får sexuella inviter betyder inte nödvändigtvis att man har sex appeal, det kan också handla om att man utstrålar tillgänglighet, att man är öppen för förslag.
    Sex appeal har mera den som drar blickarna och uppmärksamheten åt sig, den som tänder lågan i andra människor.
    Sex appeal sitter definitivt ffa i utstrålningen men handlar absolut inte om att vara utmanande. Då hamnar man på tillgänglighetssignaler igen, och det är en annan sak.
    Man kan säga att den som har sex appeal får mer än tillfälliga ragg.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (femme fatal) skrev 2010-12-13 13:27:19 följande:
    Sex appeal är något man har eller inte, det är lika svårt att definiera som "talang". Och att man får sexuella inviter betyder inte nödvändigtvis att man har sex appeal, det kan också handla om att man utstrålar tillgänglighet, att man är öppen för förslag.
    Sex appeal har mera den som drar blickarna och uppmärksamheten åt sig, den som tänder lågan i andra människor.
    Sex appeal sitter definitivt ffa i utstrålningen men handlar absolut inte om att vara utmanande. Då hamnar man på tillgänglighetssignaler igen, och det är en annan sak.
    Man kan säga att den som har sex appeal får mer än tillfälliga ragg.
    Så då är det medfött menar du? Ingen möjlighet att sånt kommer med tid och just speglar personlig utveckling?

Jag klär mig kvinnligt men definitivt inte utmanande, är inte fräck i munnen eller ger tillgänglighetssignaler på det viset.

De som stött på mig den senaste tiden vet definitivt vem jag är som person, så känns knepigt att fundera på om man anses billig, som ett potentiellt tillfälligt ragg eller som älskarinna av mer stabil karaktär.

Jag utesluter dock inget av alternativen ovan. Bara fundersam över varför just nu, och vad jag sänder för signaler. Och vad sex appeal är för nåt. Jag har fått för mig att det är mer dynamiskt än "nåt som man har eller inte".
  • Vattnadal

Attraktiv, utstrålning, flörtig och open-minded!

• Anonym (femme fatal)
    Anonym (nyfiken) skrev 2010-12-13 13:42:08 följande:
    Så då är det medfött menar du? Ingen möjlighet att sånt kommer med tid och just speglar personlig utveckling?

Jag klär mig kvinnligt men definitivt inte utmanande, är inte fräck i munnen eller ger tillgänglighetssignaler på det viset.

De som stött på mig den senaste tiden vet definitivt vem jag är som person, så känns knepigt att fundera på om man anses billig, som ett potentiellt tillfälligt ragg eller som älskarinna av mer stabil karaktär.

Jag utesluter dock inget av alternativen ovan. Bara fundersam över varför just nu, och vad jag sänder för signaler. Och vad sex appeal är för nåt. Jag har fått för mig att det är mer dynamiskt än "nåt som man har eller inte".
    Nej, jag menar inte att det är medfött i sig – möjligen en potential eftersom det sannolikt kräver en viss personlighetstyp. Jämförelsen med talang var bara att begreppen är lika svåra att definiera konkret.
    Men jag ser det ändå (sex appeal) som något som finns i människan hela tiden, inte att det är direkt kopplat till utveckling. Det är något annat.
    Att utstråla tillgänglighet är inte heller självklart "billigt", man kan helt enkelt verka sugen på sex i positiv bemärkelse. Det ligger i närheten av s a men ändå inte riktigt, eftersom äkta s a liksom är oberoende av sinnestillstånd.
    Skillnaden är liksom att den med äkta sex appeal inte nödvändigtvis är intresserad av sex, medan den som snarare utstrålar tillgänglighet alltid är det, även om h*n inte är beredd att gå till handling ... Visst har du träffat på bägge de här personligheterna?
  • Mimmlas
    Anonym (femme fatal) skrev 2010-12-13 14:05:09 följande:
    Nej, jag menar inte att det är medfött i sig – möjligen en potential eftersom det sannolikt kräver en viss personlighetstyp. Jämförelsen med talang var bara att begreppen är lika svåra att definiera konkret.
    Men jag ser det ändå (sex appeal) som något som finns i människan hela tiden, inte att det är direkt kopplat till utveckling. Det är något annat.
    Att utstråla tillgänglighet är inte heller självklart "billigt", man kan helt enkelt verka sugen på sex i positiv bemärkelse. Det ligger i närheten av s a men ändå inte riktigt, eftersom äkta s a liksom är oberoende av sinnestillstånd.
    Skillnaden är liksom att den med äkta sex appeal inte nödvändigtvis är intresserad av sex, medan den som snarare utstrålar tillgänglighet alltid är det, även om h*n inte är beredd att gå till handling ... Visst har du träffat på bägge de här personligheterna?
    Bra förklarat.
    Och ofta vet den personen som har sex appeal att den har det.
    Vilket bara ytterligare spär på.

Man vet att man har det när man får män bete sig som pojkar och ett helt rum vända sig om när man kliver in genom dörren.
    När män njuter av att vara i ens närhet istället för att bara ragga osv.
    Någon med riktigt bra sex appeal vattnas det nästan i munnen när man ser. Men man kan vara nöjd med att bara titta också. Som det heter, en fröjd för ögat.
  • Anonym (nyfiken)

OK, lite klarare nu för mig hur ni menar.

Men är mäns och kvonnors sex appeal grundat på samma attribut och innehåll? Menar - är det suget i blicken, signalerna om tillgänglighet och den medvetna vetskapen om sin sex appeal som är grejen för både män och kvinnor eller enbart kvinnor? Tiil exempel anses väl inte tillgänglighet och intresse för sex som sex appeal hos män, uatn snarare kan det väl nästan bli nåt negativt? Män som anses ha sex appeal är väl nästan mer de som anses lite otillgängliga?

Eller är det just  "lugnet i sin positiva sexualitet" som är nyckelfaktorn för såväl kvinnor eller män?

Ingen annan kvinna (eller man) här som sett (eller själv varit) en kvinna som från en dag till en annan "blomma ut" och bli sexuellt attraktiv och som kan berätta om det?

• Anonym (femme fatal)

Alltså, jag hävdar fortfarande att tillgänglighet INTE är detsamma som sex appeal. Tvärtom, den signalen ingår inte för varken män eller kvinnor.
    Den signalen har en annan sorts dragningskraft, men då handlar det mer om direkta sexinviter och ragg. Samma för bägge könen.

Svar på tråden Vad är sex appeal?