• Solgläntan

Behöver tips på riktigt varma vantar till 3-åring

Är det någon mer än jag som har en riktigt frusen 3-åring och kan tipsa om bra vantar? Hon fryser endast om händerna och det känns så onödigt men det är ju en djungel med märken och vantar där ute. Någon som rekommenderar något särskilt märke och/eller modell? Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver tips på riktigt varma vantar till 3-åring
  • Philippa

Hestravantar, de finns bla på Intersport....de finns med ullfoder som är varma.

• Amazina

Har inget tips på märke, men om du känner att du vill investera i ett par riktiga gore tex tumvantar så är det säkert det bästa alternativet. Barn leker i snön och blir inte vantarna blöta utifrån så blir de det inifrån av svetten. Då är gore tex det bästa. Enl Skinnarmo (såg en intervju på tv4 (tror jag) med honom ang vinterkläder) så är tumvantar mycket varmare än fingervantar.

• alvide
    alvide skrev 2010-12-13 09:59:06 följande:
    Hestra wool Terry Mitt
    Fjellvott Jr är oxå varma. Båda är i ull.
  • Solgläntan

Tack för tipsen, ska kolla upp detta. Tumvantar blir det absolut och har inget emot att investera i ett dyrare par om jag bara vet att de är bra.

• taggis84

Reima vantar. Finns på Willma Morris sida. Sonen är aldrig kall eller blöt i dem. Har använt dem i både blötsnö och minus 25. Dom är super.

• svårt att vara unik

Hestra, enligt alla jag känner (finns olika modeller, de varmaste är som sagt med ullfoder). Min son har väldigt varma händer, så till honom räcker oftast PoPs tjocka stickade ullvantar.

• alvide
    Amazina skrev 2010-12-13 09:59:54 följande:
    Har inget tips på märke, men om du känner att du vill investera i ett par riktiga gore tex tumvantar så är det säkert det bästa alternativet. Barn leker i snön och blir inte vantarna blöta utifrån så blir de det inifrån av svetten. Då är gore tex det bästa. Enl Skinnarmo (såg en intervju på tv4 (tror jag) med honom ang vinterkläder) så är tumvantar mycket varmare än fingervantar.
    Tyvärr är många Gore-tex väldigt kalla. Gore-tex på vantar garanterar inte att de inte blir blöta då det ändå läcker in i sömmarna. Barnvantar är inte tejpade i sömmarna. Många tror att vantar med goretex är bra bara för att det är goretex. Tycker själv att de är många av dom är värdelösa.
  • Lua72

Håller med alvide. Tycker att Hestra är överlägsna allt annat jag provat - väl värda pengarna. Dessutom är de smidiga så man kan köpa en storlek för stor, så de kan räcka två säsonger.

Lua, stolt fyrbarnsmamma
  • alvide

Det är väldigt utplockat på Hestras ullvantar. Outnet.se har iaf fjellvotten jr på lager med hyfsat pris. Dock måste du handla för 600 kr för att få fraktfritt. Köpa två par och ha till nästa år oxå?

• Solgläntan

Tack för tipsen! Det blev ett par Hestra. Får dem om ett par dagar eftersom de fick beställa dem men hoppas att det blir bra. Värt varenda krona om hon slipper frysa!

Svar på tråden Behöver tips på riktigt varma vantar till 3-åring