• Hanna91

Plugga distans till Lärare?

Hej!

Jag vill plugga till förskollärare eller till grundskolelärare, på distans! Då jag vill börja plugga kommer jag bo i Varberg eller Halmstad (västkusten). Någon som vet vilken skola som har kurserna och hur det funkar? 

Kommer bli ht 2011 eller vt 2012!

Letat över allt känns de som, behöver verkligen hjälp!

• Svar på tråden Plugga distans till Lärare?
  • alvaereva

Högskolan Dalarna? Där går jag, på distans och det funkar kanonbra

• Hanna91
    alvaereva skrev 2010-12-13 10:03:31 följande:
    Högskolan Dalarna? Där går jag, på distans och det funkar kanonbra
    Hur funkar de då med tentor, föreläsningar osv? Är de över internet? Träffas man någonting under alla åren?
  • alvaereva
    Hanna91 skrev 2010-12-13 10:06:09 följande:
    Hur funkar de då med tentor, föreläsningar osv? Är de över internet? Träffas man någonting under alla åren?
    Jo man träffas i vissa kurser och man får ju även ha VFU (praktik) men då i sin stad. Det funkar jättebra tycker jag. Man träffas över internet och har seminarier, gruppuppgifter, föreläsningar, hemtentor osv.
  • Hanna91

Okej! Det låter väldigt bra! Vilken lärarutbildning läser du?

• alvaereva

Jag läser till gymnasielärare med ingång religion. Ska välja till ett ämne till sen och tror det blir historia. sammanlagt 4,5 år.

• Hanna91

Okej! Låter bra! Läste lite där inne nu, såg att man måste ha betyg i engelska b för att kunna söka till dom jag ville...

• Mummy

Karlstad har väl också distansutbildning till lärare tror jag

• alvaereva
    Hanna91 skrev 2010-12-13 10:16:00 följande:
    Okej! Låter bra! Läste lite där inne nu, såg att man måste ha betyg i engelska b för att kunna söka till dom jag ville...
    Ja är det kravet till att kunna söka till dom så är det så i hela Sverige. Bara att plugga upp
  • Hanna91

Såg att matematik inte va något krav på engelska b. Man ångrar dock lite att man gick handels i gymnasiet och inte valde engelska b som extra... alla borde få engelska b på sin kursplan!

• alvaereva
    Hanna91 skrev 2010-12-13 10:20:39 följande:
    Såg att matematik inte va något krav på engelska b. Man ångrar dock lite att man gick handels i gymnasiet och inte valde engelska b som extra... alla borde få engelska b på sin kursplan!
    Jag håller absolut med.

När jag bestämde mig för att bli lärare hade jag IG i de flesta ämnen på gymnasiet. Har pluggat upp allting (snitt på ca 16) och äntligen kan jag gå min drömutbildning
Svar på tråden Plugga distans till Lärare?