• Satine87

För er med PCO

Skriv gärna hur lång tid det tog för er att bli gravida. Är inte så jättehemma på ämnet än så det kan hända att alternativen är konstiga, ber om ursäkt i så fall Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 10:55
    Oops glömde en viktig del:P

Hur blev ni gravida, ska det ju naturligtvis vara!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden För er med PCO
  • Caranlachiel

För oss räckte det med enkel dos Pergotime, det tog sig på andra försöket med Pergotime.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Turbomamma

3 år, 9 kurer Pergo som gav ägglossning men ej graviditet, 2 inseminationer och till slut tog det sig ordentligt på 3:e IVF:en med tvillingar.

• Bollen82

Med första barnet så fick jag dubbledos med en gång. Det gick på första försöket.
    Denna gången fick jag först en enkeldos som kroppen inte reagerade på, då körde vi dubbel och då blev jag gravid direkt.  

• gullunge80

Tredje försöket "utan hjälp"!

• heartofgold

Har ett barn och det blev till på andra försöket utan hjälp. Kanske ska skriva att jag har PCO-äggstockar, men inga andra symtom, är normalviktig.

• FruG

Har pcos och det tog 3½ år att bli gravid med vårt gemensamma barn första gången.
    Vi gjorde ivf då tillslut och det behövdes 2 ivf för den graviditeten.

Har hållt med syskonförsök sen aug 2008 och har nu totalt gjort 9 st ivf + fet och har nu äntligen blivit gravid igen.
    Så här har det tagit tid och inte har det vart lätt med alla ivf.

• Satine87

tack så mkt för svar :)

Har alla ni PCOS? (förutom heartofgold)

Som jag förstår det så har jag "bara" PCO, är normalviktig, inga väldiga problem m acne, eller behåring. Dock har jag ett jäkla socker/kolhydratsug som jag läst kan vara ett symtom. Jag ska börja med min första Pergokur bara mensen kommer nån gång, har 2 dagar kvar med Primolut.  

• Förväntansfull0406

Skrev annat.

två första barnen kom fort som attans och tätt. tredje barnet tog långt över året på sig, tog sig med enkeldos pergo, tog två kurer. Nu ligger hon här fyra månader gammal, vår lilla pergo bebis

Svar på tråden För er med PCO