• ptq

Elak mamma :-(

Har en bonusdotter på 13år hon har för två år sedan flyttat hit till oss från mamman. Nu har vi fått jobb i en annan stad osv. Dottern vill följa med vi håller nu på med alla papper som mamman ska skriva på, går inte så bra, jaja iaf.

Mamman skickar sms till flickan om hur hon kan göra så här mot mamman flytta så dom aldrig får träffa varann igen hugga henne iryggen på det här viset och dra ner mamman i skiten så hon kanske kommer ta livet av sig. mmmm

Det slutar aldrig sen kan hon vända och prata illa om pappan och mig och att pappan bara tänker på sig själv mm. Sen kan det komma -jag älskar dig gumman du är mitt allt. Sen kan det komma - du behöver inte anstränga dig för att komma hit eftersom du väljer att svika mig och flytta. Det går inte att ringa till mamman då lägger hon på. hon kommer inte på familjerätten heller.

Jag försöker stötta dottern, hon brukar ligga i min famn och säga - Jag önskar av hela mitt hjärta att du skulle vara min mamma. Man blir så ledsen, hur kan en mamma lägga denna skit på sin dotter?

Vet inte hur man ska stötta henne i detta vad man ska säga. Vill inte prata skit om mamman. Har sagt typ det mamma säger stämmer inte utan hon är en vuxen person och måste ta hand om sig själv det är inte din uppgift.
    Till mamman säger dottern att hon inte vill flytta mm. Men hon har varit ärlig till mig och sagt det för att vara mamman till lags och för att hon ska slippa dessa sms från henne.

Åh är rådvillig vill stötta henne utan att säga fel ord. hur ska man lägga upp samtalen med dottern?

Min man kommer ha sitt huvudkontor i mammans stad så hon kommer få träffa dottern minst var tredje helg, som hon gör nu ungefär. Städerna ligger 20mil ifrån varann så det är ju bara ca 2tim med bil,och vi kommer köra dottern till mamman om hon vill.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-16 11:26
    Nu har mamman dragit in flickans pojkvän i allt. Han är 14år och hon har talat om vilken idiot pappan är osv så nu vill ju inte han komma hit mer. Alltså hur kan man som vuxen göra så här??
  • Svar på tråden Elak mamma :-(
  • ius lexis

Vilken oerhörd tur att hon har dej.

• Fidelia

tråkigt att läsa, stackars tjej! Bra att du är så engagerad i henne, men tyvärr har jag inga goda råd.
    Tråkigt när vuxna människor inte kan bete sig, och låta såna saker gå ut över sitt egna barn. 

• lindalej

det är vedervärdigt att en bitter frånskiljd använder sitt/sina barn på det sättet. det är något allvarligt fel där inne. att d inte skäms.

stackars barn. tur att hon har dig o pappsi

Svar på tråden Elak mamma :-(