• myran82

Tips på rymliga (långa) åkpåsar.

Vi har en babytravel polar åkpåse som vi tycker är jättebra, nästan iallafall. Nackdelen är att den är så kort, jag vill ha en påse som går ända upp till huvudet. Än funkar det med sonen 72 cm om man lägger honom längst ner men det börjar bli lite trångt för fötterna.
    Har även en åkpåse från slutet av 70-talet som är jättevarm, med det är lite samma problem där och en emmaljunga som är hyffsat lång men alldeles för kall.

Vet ni några långa åkpåsar som helst inte är allt för dyra?

• Svar på tråden Tips på rymliga (långa) åkpåsar.
  • Mirris

Kan det inte funka med nån slags sovsäck? Det finns väl för barn som inte är fullt så stora som till oss vuxna!

• myran82
    Mirris skrev 2010-12-13 13:08:13 följande:
    Kan det inte funka med nån slags sovsäck? Det finns väl för barn som inte är fullt så stora som till oss vuxna!
    Tack, det har jag inte tänkt på.

Vet du om det finns sovsäckar som funkar bra när det är ner till 15 minusgrader? Vi är mycket ute & han sover ute.
  • Snooz

Kolla åkpåse eller sovsäck på Stadium - de är bra och prisvärda. Har en åkpåse därifrån till vår dotter (hon är oxå 72 cm) å hon får plats utan problem. Hon brukar sova ute i minus 15 grader.

• Rosahjärta

När man använder en åkpåse till bebisen behöver man då också ha på den en fleeceoverall under den ? eller blir det för varmt då??

• myran82
    Rosahjärta skrev 2010-12-17 10:42:26 följande:
    När man använder en åkpåse till bebisen behöver man då också ha på den en fleeceoverall under den ? eller blir det för varmt då??
    Det är olika beroende på väder & barn. Vår son är frusen av sig och har overall & åkpåse nu. när han sover ute lägger jag på en filt efter en timma ungefär om det är kallt ute.
  • Rosahjärta
    myran82 skrev 2010-12-17 16:52:53 följande:
    Det är olika beroende på väder & barn. Vår son är frusen av sig och har overall & åkpåse nu. när han sover ute lägger jag på en filt efter en timma ungefär om det är kallt ute.
    okej :) väldigt individuellt altså . okej okej :) tack för svaret !
  • Ennalu

Vi har två åkpåsar till vår flicka som nu är 76cm. En Alvi och en Elodie details.
    Båda är rymliga och hon har mycket plats kvar nere vid fötterna. Båda de åkpåsarna är 105-110cm långa.
    Jag tog med mig måttband till affären och mätte för att vara säker på att jag köpte en tillräckligt lång påse. Förra året hade hon nämligen en annan åkpåse som vi hade i liggvagnen och den var bara 90cm, fungerade i år men kommer garanterat inte att göra det nästa, vilket jag är ganska säker på att både Alvi och Elodie kommer göra.

Rosahjärta skrev 2010-12-17 10:42:26 följande:
    Går man bara ut en kort sväng eller ska vara mest inne (typ affärer, åka buss) brukar jag inte ha overall utan bara jacka och mössa. Ibland inte ens jacka beroende på hur kallt det är. Hon år ändå riktigt varm i åkpåsen.
    Ska vi vara ute längre stunder och det är flera minus ute så får lillan ha overall.
  • busmamma

Kom på att Carlo Baby även har en som är lite längre och med underbar kvalitet. Finns på Babyproffsen och liknande.

• sugar rush

vi har en sovsäck i vagnen till dottern.. köpte den på stadium förra året, en barn sovsäck som dagis personalen tipsade om..
    den e super, går att dra ihop runt huvudet och är lång.. håller värmen jättebra!!
    dottern sover alltid ute i den och här där vi bor är det kring -20
    den kostade 199 el 299 kr

• Fyrbarnsmorsa

Voksi är oslagbar både i storlek och i värme

Svar på tråden Tips på rymliga (långa) åkpåsar.