• Rufsas

Sharm El Sheikh eller Hurghada?

Nu håller både maken och jag på att dö av vintertrötthet och funderar därför på en sista minuten-resa. De alternativ som finns de datumen vi kan åka är Sharm Al Sheikh eller Hurghada. Vi är ute efter sol, bad och kanske någon marknad. Men fokus är avkoppling och att få solens strålar på sig.

Var tycker ni att vi ska åka? Motivera gärna.

Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sharm El Sheikh eller Hurghada?
  • DenNamnbitne

Om jag var tvungen att välja skulle det bli Hurghada eftersom jag inte vill bli uppäten av hajar. Men egentligen hatar jag solsemestrar. Jag vill inte tillbringa min semester på ett hotell men pooler utan i en intressant och spännande miljö.

• vackrastarflow

I dagsläget Hurghada så att ni iaf kan bada i havet

• JosefineK

Jag har varit i Hurghada och det var skittrist dàr, fanns inget att se eller gòra. Sà dàrfòr skulle jag àka till Sharm el Sheik.

• Rufsas
    DenNamnbitne skrev 2010-12-13 15:52:12 följande:
    Om jag var tvungen att välja skulle det bli Hurghada eftersom jag inte vill bli uppäten av hajar. Men egentligen hatar jag solsemestrar. Jag vill inte tillbringa min semester på ett hotell men pooler utan i en intressant och spännande miljö.
    Ja, det här svaret lät ju uppmuntrande. Vi föredrar också semestrar där man upptäcker mer spännande miljöer än man gör på charter. Vi var på en månad lång sofisktikerad semester i september bland annat. Men nu är det så att det primära syftet är att få sol på sig i vilken jävla miljö som helst under en veckas tid. Därav en sista minuten-resa. Men tack för dina värmande ord.

Jag kan tillägga att varken jag eller maken är så kinkiga med hajproblemet men i värsta fall kan ju bada i poolen.
  • DenNamnbitne
    Rufsas skrev 2010-12-13 17:52:10 följande:
    Ja, det här svaret lät ju uppmuntrande. Vi föredrar också semestrar där man upptäcker mer spännande miljöer än man gör på charter. Vi var på en månad lång sofisktikerad semester i september bland annat. Men nu är det så att det primära syftet är att få sol på sig i vilken jävla miljö som helst under en veckas tid. Därav en sista minuten-resa. Men tack för dina värmande ord.

Jag kan tillägga att varken jag eller maken är så kinkiga med hajproblemet men i värsta fall kan ju bada i poolen.
    Det kanske gäller att vara förberedd på hajarna så att man kan försvara sig
  • Rufsas
    DenNamnbitne skrev 2010-12-13 18:29:56 följande:
    Det kanske gäller att vara förberedd på hajarna så att man kan försvara sig
    Ja, och DET kan ju faktiskt bli så äventyrligt som vi brukar vilja ha det på andra semestrar.
  • Rufsas
    busbajsen skrev 2010-12-13 23:13:28 följande:
    Jag och sonen ska åka till Hurughada den 27/1. Hoppas på att det blir riktigt kul. Har aldrig varit i Egypten förrut, och speciellt inte med en 2½ åring så alinclusiv blir det för oss.
    Härligt! Hoppas att ni får en trevlig resa!
  • Honey4

Jag har bara varit i Hurughada, men det var mitt livs bästa resa. Dock reste jag på sommaren och bodde på ett all-inklusive hotell, men det var toppen!

Svar på tråden Sharm El Sheikh eller Hurghada?