• Tilde å Nova

Brun Utan Sol...

Vilken av allt i denna djungel av krämer å spray å grejer e "bäst"..?
    Nån som har någon speciell att rekomendera?
    Ca Pris?
    Hur länge håller det bruna i sig på ett ungefär?

• Svar på tråden Brun Utan Sol...
  • kobra

Hämtade det här från råd och rön, jag tycker du ska gå tillen salong och fråga priser, har köpt från salong, minns tyvärr inte märket men jag blev jättenöjd.
    Brun utan sol-krämer - Ingen ger perfekt färg
    Skriv ut

Lyssna

Att sola är som bekant inte särskilt nyttigt. Vill man ändå se brun och fräsch ut kan brun utan sol-krämer vara ett bra alternativ. Men av de 18 krämer som testats i senaste numret av Råd & Rön var det ingen som gav en riktigt snygg färg.

Det är på prislappen som de stora skillnaderna syns i det här testet av 18 brun utan sol-krämer. Priserna varierar mellan 4:70 och 19:60 per milliliter. Vad gäller färgen fick ingen kräm bättre omdöme än "tillfredsställande".

Krämerna har testats i praktiska test i Tyskland och färgen har bedömts av testledare på provningsinstitut. De vanligaste negativa kommentarerna var att färgen var för ljus, för gulaktig, oregelbunden och strimmig. Bara några få av de sammanlagt 300 kvinnorna som testade krämerna kände sig helt nöjda med resultatet.

Till de något bättre krämerna hör: Clarins, Lancaster, Vichy, African Wonder, och VitOtal. De två sistnämnda säljs inte i Sverige. Dyra Helena Rubenstein hör till de sämre krämerna i testet.

De testade krämerna som säljs i Sverige är:
    Nivea Sun mjölk
    Nivea Sun spray
    Ambre Solaire lotion
    Yves Rocher Cap Soleil mjölk
    Body Shop SOS Fake it! lotion
    Ambre Solaire spray
    Shiseido gel
    Clarins gel
    Lancaster spray
    Helena Rubenstein.

Testade krämer som inte säljs i Sverige:
    dm/Sun Dance
    Sun Ozon Rossman
    Dreaming Sun mjölk
    Delial lotion
    VitOtal Super-Braun
    African Wonder lotion
    Neobio Natural Care lotion
    Vichy Capital mjölk.

Av dem som inte säljs i Sverige bedömdes de billigaste krämerna, dm Sun Dance och

• Kajsan

Jag har Dior Bronze och gillar den bäst.
    Dock är den nog inte så billig.

• Angel med Kevin

Tja

JAg har kört Piz Buin..man fick en jättefin brun färg...

Allt handlar lite om oxå hur många ggr man smörjer in sig..jag fick göra typ 4 ggr för att få upp en snygg färg..men fint blev det minsann

Innan du smörjer in första gången ska du peela kroppen för att ta bort döda hudceller...annars kan det bli flammaígt och ojämt.

Sen efter peelingen ska du smörja in dig med body lotion..låta den gå in i huden ordentligt och sen ta på brun utan sol

Kram

• Nella

Här i Göteborg har man börjat sälja brun-ytan-sol spray!
    Finns på Kicks o vissa frisrösalonger.
    Man sprayar på hela kroppen o låter det torka in,inget kladd o gula händer med andra ord *fniss*

• Scatcat

Nella~En kompis till mig provade solspray och blev helnöjd!

• Nella

*skäms* stavar som en kratta,men de fleta fattade nog att jag menade brun-UTAN-sol , inget annat

• Evangeline

Jag tycker Lancomes Flash Bronzer är absolut bäst. Helnöjd - jämnt och lite skimmrande och såååå snyggt på en blekfis som jag.... rödhårig med fräknar....

• Gullan go

Nivea suntouch sel tan lotion..fin färg som sitter ca 90 kronor

• Mumin

Biotherms är jättebra! Använder själv inte brun-utan-sol men har ett par kompisar som får jättefin färg av den.

Svar på tråden Brun Utan Sol...