Zazu01 skrev 2010-12-13 17:33:13 följande:
tack kära du!:) jag ska höra med bm om de är möjligt med kubtest här i norr =)
tusen tack för dina fina ord! du har rätt!
Du ska ha möjligheten att göra KUB om du vill, skillnaden är att du kan få betala för testet. Hoppas du får en förstående bm. Får du inte det: byt! Du ska trivas med din bm och hon ska stötta dig i dina tankar, funderingar och i din oro. Sen, din reumatiska sjukdom behöver inte betyda att du får ett barn med DS. Det finns ju en risk att ditt kommande barn får sjukdomen i arv men det vet man ju inte innan och det kan hoppa över generation. Min mamma har fibromyalgi och reumatism och jag räknar kallt med att få det också. Än har jag inte känt några besvär men man vet ju aldrig. Jag oroar mig för många saker men resonerar samtidigt: "Det som händer händer, det kan jag inte nojja över nu, det får jag ta då"
Sen finns ju möjlighet att prata med en Aurora om man känner behov av det. Jag gjorde det nu men det var för att jag fick snitt med första barnet och var rädd för hur det skulle bli denna gång. Det kan hjälpa så ofantligt att bara få prata om sin oro! Ta de möjligheterna du får.
Oro är naturligt men det är inte bra när man oroar sig för mycket. Bebis känner av när du inte mår bra, de är små barometrar både i och utanför magen. Klappa om din mage, ditt underverk och le. Du bär på något fantastiskt!