• Psyk tramsans

Push up bh när man har implantat?

Undrar över en sak.
    Kan en push up bh göra att formen på brösten förändras när man har implantat (gelehallon under musklen)?

Fick höra av min läkare att jag ska använda push up bh "sparsamt".
    Jag använder det i stort sett varje dag och har gjort det i ett par månader nu. Jag kan få så det gör lite ont i ena bröstet ibland, kan det ebro på push up bh:arna tro?

Jag använder de, just efersom då får jag precis den storleken som jag vill ha. Jag tycker alltså att jag gjorde lite för små, men har jag push up bh på mig är jag helnöjd. Vad säger ni med implantat. Ska jag oroa mig eller inte? Några erfarenheter av push up bh:ar?

• Svar på tråden Push up bh när man har implantat?
  • Cinnalinna

konstigt - jag använder endast push up och jag har implantat (har haft dem i fyra år)

• Anonym

Jag har nu visserligen förminskat mina. Men jag kan inte jämt ha BH med båge eller push-up BH'ar. Då det ömmar under brösten och stasar. Som typ att man får "hugg" i hjärtat.

Brukar vila mellan varven och använda sport-bh vilket även avlastar mycket. Man behöver inte jämt ha på sig BH med båge eller en push-up BH.

Jag får mest ont i vänstra bröstet.

• Psyk tramsans

Ah, men det är precis så som du beskriver som jag har. Att jag får som snabba värkar elelr hugg. Satte därför på mig en sport bh när jag kom hem istället. Får hoppas på fler svar. Bra att en som svara sa att hon hade endast haft push up bh i 4 år och inga problem(?). Skönt att höra.

• lycka79

Jag fick höra att jag inte skulle ha det närmaste året efter att man fixat brösten, efter det skulle det inte spela ngn roll... Har dock sett resultat på en brud, live, som hade push-up direkt efter operation. Hennes bröst sitter numera ihop under hakan, ser sjukt ut. De har liksom inte trillat ner på plats och satt sig.

• Anonym (Hugg.)

Psyk tramsans, om du har som mig, det där med hugg. Så ska du INTE under några omständigheter använda push-up BH varje dag. !/2år efter min opration så ringde jag läkaren och frågade varför jag fick så där (det är snart 1år sedan oprationen utfördes). Han sa använd INTE bygelbehå varje dag. Utan använd dom bara om du ska fara ut och vara fin. Så jag använder sport-bh endast till vardags och bygelbh och push-up bh till helgen eller då jag ska klä upp mig.

• Psyk tramsans

Okej. :( Jag har använt push up bh sen ca två månader efter operationen, men då var det bara ibland tror jag. Ca 5 månader efter operationen började jag använda det nästan konstant.

Problemet är bara att jag inte vill ha sport bh. Jag har den storleken på brösten jag hade innan, fast då med push up bh. Så skulle jag gå ut utan nu, så skulle inte någon märka någon skillnad för dom som inte vet att jag har gjort det. Och då känns det så onödigt...

Har jag push up däremot, så ser man ju skillnaden. ÅÅÅh, vill kunna använda. Jag känner mig inte ett dugg snygg i vanlig bh, på grund utav storleken. I sådana fall får jag börja gå i jätte stora tröjor. *sucka*

• Anonym (Push)

Använder alltid push up-bh. Push up-bh:n gör att hela kroppen får ett lyft. En sport-bh plattar bara till. En vanlig bh får brösten att hänga. Jag använder hellre push up-bh oavsett vad alla läkare säger.

• Anonym

Har en väninna som gjort bröst. Dom är rätt nya och hon har fått rådet av sin läkare att inte använda push up så ofta.
    Hon använder bh utan bygel i typ trekanstmodell emellan varven i stället, den typen av bh lyfter lite mer än sport bh.
    Kan du inte testa det istället?

• Anonym (Hugg.)

Anonym 5630448 inte kan du väl mena att en trekants-bh är bättre stöd än en sport-bh
    Svar: NEJ trekanst-bh ger INTE mer lyft än. Har själv en trekants-bh och den lyfter inte ett dyft. Den är bara som en andra hud. Den ger inget stöd överhuvudtaget.
    Det enda jag kan råda till när man kan/ska använda trekants-bh är när man börjar använda vanliga BH'ar efter en bröstopration eftersom att deras kanter är mjuka och har ingen båge.

Rådet ALLA får av sina läkare är att använd en sport-bh så länge man bara kan (vare sig men gjort bröstförstoring eller en bröstförminskning).

TS jag beundrar dig som har kunnat börja använd BH'ar med bygel så tidigt efter en opration. Men har du dessa hugg som jag har. Så ska du använda sport-bh så mycket du bara kan.

• Psyk tramsans

Okej, hm. Det här låter lite skumt. Men jag får bara ont i ena bröstet (har dock inte ont hela tiden, utan det kommer som sagt som hugg då och då) och det bröstet har lite tunnare hud under bröstvårtan och jag funderar på om jag kan få ont på grund utav det?
    Verkar inte som någon läkare kan svara på det riktigt. Det är en hudsjukdom jag har, som gör att huden är lite tunnare där. Efter operationen var det som vanligt, sen blev huden tunnare där igen, men nu verkar huden ha börjat kännas lite tjockare där igen, som med "normal" hud. Ni förstår säkert ingenting. *s*

Men iaf, tror ni push up bh:ar i form av gele i är bättre för brösten än "vanlig" push up bh?
    De tycker inte jag klämmer ihop eller lyfter överdrivet mycket, utan gör mest att brösten ser lite större ut. Vad tror ni? Jag menar gelén borde väl ändå forma sig lite efter bröstet då? Vilket säkert inte andra push up bh:ar gör?

Kram på er

• Anonym (Hugg.)

TS, det blir snyggare form på brösten med gel-bh. Jag har en . Men använder inte den så ofta då jag tycker att den är så "tung". Jag känner av den i axlarna mina. Jag har ju gjort min bröstföminskning pga värk i axlar och nacke. Som är sviterna efter en halkolycka för många år sedan.

Jag har funderat på det där med "huggen". Jag tror att mina beror på att bygeln ligger och trycker närmare mot hjärtat. Eftersom att mina är förminskade så kommer nu bygeln på ett helt annat ställe under bysten och trycken på och stasar på ett helt annat sätt än förut.

Svar på tråden Push up bh när man har implantat?