• DenNamnbitne

Engelskklingande flicknamn! Vilket är finast?

Har har ni några utpräglat engelskklingande flicknamn som är fina. Men vilket är finast? Får se om ni fastnar för nåtTomte

Jag söker mig fram genom namndjungeln
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Engelskklingande flicknamn! Vilket är finast?
  • alvaereva

Jag gillar Rose, Frances och Violet (röstade på sistnämnda eftersom jag också gillar Viola)

• DenNamnbitne
    alvaereva skrev 2010-12-13 22:05:01 följande:
    Jag gillar Rose, Frances och Violet (röstade på sistnämnda eftersom jag också gillar Viola)
    Ja, de är ju finaGlad
  • Manchester

Helt klart Olivia. Selma och Alice är också helt OK. Många av de andra ser tyvärr bara fåniga ut när det inte finns någon anglosaxisk koppling. Mabel Johansson, Joyce Strömberg eller Frances Kvist. Det blir väl inte så himla bra,eller? För att inte tala om vilka problem det stackars flickebarnet får med alla som inte stava eller uttala namnet rätt.

• DenNamnbitne
    Manchester skrev 2010-12-13 22:24:32 följande:
    Helt klart Olivia. Selma och Alice är också helt OK. Många av de andra ser tyvärr bara fåniga ut när det inte finns någon anglosaxisk koppling. Mabel Johansson, Joyce Strömberg eller Frances Kvist. Det blir väl inte så himla bra,eller? För att inte tala om vilka problem det stackars flickebarnet får med alla som inte stava eller uttala namnet rätt.
    När du skriver det så känns det så klockrent. De namnen passar inte i svenska sammanhang. Man jag ville väl helst att de skulle jämföras i sitt sammanhang av att vara ett engelskklingande namn. Men du har helt rättTomte
Svar på tråden Engelskklingande flicknamn! Vilket är finast?