• Nahla

Olika "dricklekar" på fest!?

Snart midsommar och en liten fest för våran del med ett annat par och jag skulle vilja ha tips på några "dricklekar",ni vet med kortlek, då man ska dricka olika många klunkar för vissa kort m.m.. Hoppas att ni förstod! =) Hoppas ni har några tips att dela med er av! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Olika "dricklekar" på fest!?
  • Andrundrun

Det finns ju alltid det klassiska "fuck the bitch". Du kanske vet hur det går till?!

• Jennie Brunflo

kapsylleken.

Askkopp på bordet. kapsyl eller enkrona på bordskanten...träffa askkoppen. Missar du så dricker du!!!

• Upptagen

"jag har aldrig" finns ju, sen kan man hitta på egna. Tex om man kollar på tv att nästa gång någon har blåa byxor på sig blir det en klunk osv... (dålig fantasi nu på kvällen.. ;) )

• Nahla

Ha ha,den var egntligen inte så dum! Den med Tv och hitta på grejer eftersom..kanske att den som måste dricka får sedan bestämma vem som ska dricka senare och till vad!! =)

• Nahla

Andrundrun: Jag vet inte hur "fuck the bitch" går till! Kan du förklara för mig? =)

• Jennie Brunflo

Jag har aldrig:

Jag har aldrig haft sex första kvällen.

= de som haft sex första kvällen ska dricka.

Nästa i tur:
    Jag har aldrig spytt på offentlig toa.
    = alla som gjort det ska dricka

Nästa:
    Jag har hånglat med en tjej
    = alla som INTE hånglat med en tjej ska dricka

Osv!!!

KUL!!!!

• MLME

En amerikansk drinking game går till som neger och president ungefär..mycket regler dock och jag kna inte förklara dom.

• Sötnos

En annorlunda ölpoker som inte alls är som poker. Dela ut 4 kort till varje person som alla ska lägga dom framför sig. En delar ut ett kort i taget o börjar med "drick en", de som har samma kort framför sig, dricker en klunk. Sen fortsätter det upp till 4. Sen blir det "ge en" o då får man ge bort en klunk till en annan istället o det fortsätter också upp till "ge 4". Sen håller man på så tills korten är slut. Men det roliga är att det samtidigt finns regler som man inte får göra t ex inte kissa, inte peka, inte säga några namn, inte spy, inte röka, inte svära (kommer ej ihåg om det var något mer), gör man något av detta så får man dricka två klunkar...så om man ej ser upp är man lätt uppe i 10 klunkar helt plötsligt..kul! (Hoppas du förstod något!!).

• Björkeli

Hej.

Skit kul lek, men varning för att bli full...

"Kronan i koppen"

Tag fram en kopp eller liten tallrik, (koppen e lite svårare).
    Tag fram en 1krona.
    Sätt er runt ett bord o bunkra upp med öl eller det ni vill dricka.

Första man tar en kronan, studsar den i bordet framför koppen o i.
    Man skall alltså få kronan att studsa i koppen.

Lyckas man får man besämma någon som skall dricka X antal klunkar.

Sen kastar första man igen, lyckas han/hon sätta även denna gången bestämmer den en till som skall dricka + en regel.

Typ, Man får inte säga namn. Den som bryter mot reglerna får böta med att dricka X antal klunkar.

Så den som kastar kronan får alltså fortsätta tills den missar.
    Lyckas den sätta 2, 4, 6, 8 osv på raken bestämms även då regler som måste följas. Vid varje lyckat kast bestämms vem som skall dricka. Missar man med kastet går man vidare till nästa person runt bordet som får börja kasta.

Väldigt rolig lek, då man kan bestämma regler som att man måste sjunga en visa innan man dricker, eller dricka med fel hand osv... Regler som är soim bäddadt för att brytas...

• Emsingen

Jag vill också veta hur "fuck the bitch" går till!

Up and down the river:
    *Dela ut en kortlek.
    *Alla lägger sina kort öppet framför sig utom den som delade som har sina vända i en hög
    *Den som delade drar ett kort och säger:
    "ta en" och alla som har den valören dricker en klunk
    sedan fortsätter man med "ta två", "ta tre", "ta fyra" och "ta fem" då tar man så många klunkar när man har valören som dras.
    * sedan kör man "GE en" etc tom "ge fem" då får den som har valören som dras ge sitt kort och antalet klunkar till någon annan.

• Kakmonstret

Fia med hutt går ju alltid. När man blir utknuffad får man ta sig ett glas snaps (eller vad man nu vill).

Ok, såg precis att det skulle vara med kortlek, men jag postar det iallfall om det går bra.

• Tingilya

hmm...också nyfinken på hur "fuck the bitch" går till

• Dory

Måste hålla med övriga om att "fuck the bitch" verkar spännande!

En annan lek som vi brukar göra är "filmleken". Funkar bäst om man är filmintresserad.
    Förste man säger en film, näste säger en skådis i den filmen och en annan film med samma skådis. Man måste dock kunna en skådis till.
    För...
    ...om näste person inte kan n¨gon skådis och misstänker att den som sat filmen inte kan nån heller kan man syna.

Dricker gör man när man inte kan, när man blir synad och inte kan och om man synar och den andre kan får man dricka dubbelt!!

Om det var några frågor, hör av er.

• Andrundrun

Okej här kommer reglerna för "fuck the bitch":

Du lägger kortleken med baksidan upp. (så man inte ser vad det är för kort).
    Första personen drar sedan nästa osv. Alla kort står för olika saker.

2=Den till vänster om den som drog kortet ska dricka. (bestäm hur mkt själva)

3=Den till höger dricker.

4=Välj 2 som ska dricka.

5=Sanning eller konka.

6=Tummästare. Den som drog kortet ska lägga upp tummen på bordskanten lite diskret så att ingen av de andra ser. Den som sedan ser det gör samma sak tills det bara är en som inte har sett det då får den dricka. Den som är tummästare är det tills nästa 6:a dras.

7=Regler. Den som drar kortet gör en regel. Tex. Ingen får säga han/hon/det tills kortleken är slut. Den som gör det dricker.

8=Fråga. Den som drar kortet ställer en fråga till vem som helst. Denne som får frågan ställer sedan en annan fråga till ngn annan osv. Den som tvekar,svara på frågan,ställer påtående osv dricker.

9=Jag har aldrig. Ställ en fråga. De som har gjort det dricker. Också tvärtom.

10=Vattenfall. Den som drar kortet väljer vilket håll den vill ha. Sedan börjar alla samtidigt att dricka. Den andra personen får inte sluta förrän den första ger upp osv.

Kneckt=Jerk off. Med rörelse till.

Dam=Fuck the bitch. Rörelse även där.

Kung=Salut the king. (honör)

Ess=Ess hail. (gör en trekant med armarna. händerna ihop...)

Är ngt oklart så fråga gärna igen. Fattar knappt vad jag har skivit själv.

//Andrundrun

• Zeldis

Dricka med tärning

*Slå tärningen ett varv, högst får dricka
    *Personen som slog högst slår igen. Siffran som tärningen visar säger hur många klunkar personen ska dricka

(Fungerar även med spaps eller likn. om man byter ut klunkar mot cl. men med risk för att bli jättefull )

• Zeldis

Oj, missade att det skulle vara något med kortlek *ops*

• Andrundrun

Flyttar upp litegrann så de som ville se hur fuck the bitch gick till ser det!

• Mistress

Måste komma ihåg Fuck the bitch. =)
    Blir bra till midsommar med familjen.

• crescendo

Andrundrun - Vill du förklara vad man ska göra exakt när man får en knekt och en dam?

• Tingilya

*puff* vill oxå veta exakt hur man gör

Svar på tråden Olika "dricklekar" på fest!?