• sun69shine

sprack vid sex

nu är det 12 veckor sedan min son föddes! Jag sprack och blev klippt vid förlossningen.. Jag och min partner försökte ha sex första gången i v 8, de gjorde så jäkla ont, skärande och vass känsla i slidan, de gjprde så ont att jag inte vågade prova fören igår igen! Har mellan det varit på återbesök och fått bekräftat att allt är läkt och att jag har torra slemhinnor så har smörjt med babyolja varje dag och köpte ovesterin (MEN JAG AMMAR) så får ju inte ta det, tack min väldigt smarta BM! Men IAF Igår så försökte vi, gjorde lite ont i början, skärde oh känns som de finns stygn kvar i slidan? Till o med killen kände det (utan att jag sägt hur jag kände) Kan BM ha missat?? Sen så kändes det ganska skönt innan han tog upp mitt ben och rits, AJ det kändes som de sprack sa jag och han kollade med en äcklad min -JA det gjorde du!! Har kollat efter och såg att jag sprack där jag blev klippt! Någon som vart med om likande, jag har MÅNGA vänner som fått barn ungefär samtidigt som mig och INGEN har haft ont och så mkt problem som mig, känns så jökla värdelöst och ledsamt att inte ens kunna ha sex, känner mig ledsen och värdelös... =( Kommer jag våga igen efter allt detta!!

• Svar på tråden sprack vid sex
  • MammaBecca

Jag tror att du skulle ha väntat lite längre. Det tar lång tid innan man blir helt återställd efter att man blivit klippt.
    Hur kommer det sig att du hade sex överhuvudtaget, om det var så obehagligt för dig?

Ta det lugnt, vänta och låt kroppen återhämta sig. Ni kommer att ha gott om tid för sex sedan. Dessutom kommer det ju onekligen att bli bättre då du är helt återställd.

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Philippa

Har du gått sönder igen kanske du behöver sys igen... ring din BM redan idag!

• viseversa

Varför hade ni sex om det inte kändes bra för dig ts? Du behöver inte ha sex för hans skull. tycker du ska ringa din bm för kanske behöver du sys igen. Sen ha sex för DIN skull inte för att han vill det. Känns det inte bra eller gör ont så fortsätt för guds skull inte.

• MammaBecca

Blir lite ledsen när jag läser det du skriver.
    "kan inte ens ha sex, känner mig ledsen och värdelös"

Du har nyligen fått barn och du har blivit klippt. En väninna till mig som blev klippt hade ont och kunde inte ha sex på över ett halvår. Du kommer kunna ha sex, men herregud, ta det lugnt

däremot låter det ju inte jättebra att du sprack, det borde ju ha läkt ordentligt på tre månader. Kontakta din läkare och se vad hen/hon säger.
    Sedan tror jag inte att du skall ha babyolja i underlivet varje dag, det är nog bättre att bara tvätta av med vatten och sedan låta underlivet  vila.

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • sun69shine

Har ju haft sex för att jag haft LUST =) Men min BM sa att det är som ett ärr som måste mjukas upp, så därför ha rag stått ut med att det gjort ont i början, och hon sa även att jag skulle smörja med olja varje dag för att mjuka upp.. Har ringt och de skulle ringa tillbaka kl 11 idag... Ingen av er har haft samma problem? Vet att vi hinner ha sex, men känns osm en evighet när man har lust...

• viseversa

Nope har inte hänt mig. Fick inte klippas dock men sprack en del med första barnet. Men efter tre månader var det absolut läkt. 

Svar på tråden sprack vid sex