Tips på att hämnas på grannen!
Min granne, en 20årig kille, är störande på att sätt man inte kan klaga på och snart orkar jag inte mer. Hittar ingenstanns att flytta och om 3 mån komer bebisen. Jag tycker om området, lägenheten och hyran osv. jag blir så förbannad på att någon annan ska driva mig från mitt hem. Jag hör aldrig någon annan granne.
Detta låter löjligt men det har varit såhär dagligen i minst ett år. Varje dag spelar han elgitarr, våra vardagsrum ligger brevid. Han spelar inte tillräckligt högt för att man ska bli uppenbart störd och dessutom, efter att jag gav honom en lapp, slutar han exakt kl 22. Han spelar eller lyssnar på musik 18-22 varje dag. Precis den tiden då folk brukar varva ner. Vi får ha onödigt högt på tvn för att inte hela tiden ha bakgrundsljud i form av dåligt gitarrspel (han kan inte spela heller). Han får besök dagligen, aldrig av en, utan alltid av minst två som kan komma allt från 17- till som inatt 01.30. De pratar som om de vore berusade jämt (fast det tror jag inte de är) = högt, ogenerat och skrattar högt eller pratar klart i mobilen innan de går in, kan alltså stå där i trappen några minuter. Inatt vaknade jag av detta, sen går de in till honom och pratar allmänt högt, tappar saker i golvet, slår i skåp eller vad de nu gör. Jag blir irriterad och får svårt att somna om. Absolut inget jag kan ringa nån jour på. Han är bara jävligt högljudd och har folk hos sig hela tiden som hörs in i andra lägenheter.
Det låter väl fjantigt men tänk att inte kunna vara hemma en enda dag och bara ha tyst runt sig. Har man ont i huvudet, vill man lägga sig i tid så har du alltid ett surr runt dig. Känns som när man är på semester och har en klubb med massa turister i närheten. Jag kan inte ens lyssna på avslappning i min mp3-spelare vid 21-22 utan att höra basen från hans lägenhet, så lyhört är det. Jag får ont i öronen av öronproppar varje dag! Nu känner jag för att störa tillbaka, förslagsvis tidiga mornar då jag går upp. Vad kan jag göra, ge mig tips?!
Men jag vill ju inte störa oskyldiga. Föreningen har varnat honom tidigare då han hade fest varje helg, inkl efterfest. Han har slutat ha högljudda fester. Nu är de lite mer tysta men de har fest varje helg och stör fortfarande. Vicevärden säger att hon inte kan göra mer, hon ringer och säger till men han bryr sig inte, själva föreningen säger att de aldrig kommer kunna vräka honom eftersom det är bostadsrätt och inte hög musik eller dyl som en jour kan åka på. Elakt nog ser jag bebisskriken som kommer snart, som en bonus och hoppas att det ska väcka honom.
Och ja - vi vill bo i hus men har inte hittat något än!!