• Infinite Joy

Vilken docka??

Min tjej är 4,5 år och har alltid önskat sig en docka som kan prata. Har länge tänkt köpa en skrållan och tänkte att det nu var dags. Såg dock att det finns en chou chou som man kan ta tempen på, en som kan krypa och gå och så finns det ju baby annabell. Säkert många fler. vilken docka skulle ni rekommendera? Det viktigaste är att den kan prata.

• Svar på tråden Vilken docka??
  • lövet

Skrållan är ju en klassiker som det finns mycket kläder och tillbehör till - det tycker jag är en fördel. Sen säger Skrållan säger är bra meningar ( hon har 24 olika meningar + skratt som kommer slumpvis vilket är kanonbra). Dessutom kan man köpa extrakort (2 st) med sånger eller  ramsor. Vet inte vad dom andra dockorna kan säga men en styrka med Skrållan är helt klart vad hon säger - det är rätt stor variation på meningarna och uttalet är bra. Hon låter verkligen som en småtjatig liten tjej
    Exempel på meningar är:
    * Kom och lek med mig pappa!
    * sjung för mig mamma.
    * Jag vill ha en kattunge
    * Jag vill ha en lillasyster
    * Pappa jag vill ha köttbullar.
    * Jag tycker om plättar.
    * Jag vill inte gå och lägga mig.
    * Jag har ont i magen. 
    * Mamma & Pappa är jättesnälla
    * Jag kan väl få vara uppe en stund till
    * Jag tycker om min lillasyster Lillan
     Osv. 
    Dockor som kan krypa och gå har jag aldrig sett live men kan tänka mig att dom är lite robotaktiga. 

• Infinite Joy
    lövet skrev 2010-12-14 11:43:28 följande:
    Skrållan är ju en klassiker som det finns mycket kläder och tillbehör till - det tycker jag är en fördel. Sen säger Skrållan säger är bra meningar ( hon har 24 olika meningar + skratt som kommer slumpvis vilket är kanonbra). Dessutom kan man köpa extrakort (2 st) med sånger eller  ramsor. Vet inte vad dom andra dockorna kan säga men en styrka med Skrållan är helt klart vad hon säger - det är rätt stor variation på meningarna och uttalet är bra. Hon låter verkligen som en småtjatig liten tjej
    Exempel på meningar är:
    * Kom och lek med mig pappa!
    * sjung för mig mamma.
    * Jag vill ha en kattunge
    * Jag vill ha en lillasyster
    * Pappa jag vill ha köttbullar.
    * Jag tycker om plättar.
    * Jag vill inte gå och lägga mig.
    * Jag har ont i magen. 
    * Mamma & Pappa är jättesnälla
    * Jag kan väl få vara uppe en stund till
    * Jag tycker om min lillasyster Lillan
     Osv. 
    Dockor som kan krypa och gå har jag aldrig sett live men kan tänka mig att dom är lite robotaktiga. 
    Tack för ditt svar!! Du har nog rätt. Sedan blir man lite nostalgisk då man själv hade en Skrållan som barn. Samma meningar verkar det vara, men då använda man lite större skivor . Blir nog en sådan.
  • alvide

Vill din dotter ha en docka som ser ut som en bebis eller ett barn. Mina barns kusin gillade inte att leka med skrållan utan de andra dockorna pga skrållan liknar ett barn och inte bebis. Nåt och tänka på.

• Infinite Joy
    alvide skrev 2010-12-14 13:22:22 följande:
    Vill din dotter ha en docka som ser ut som en bebis eller ett barn. Mina barns kusin gillade inte att leka med skrållan utan de andra dockorna pga skrållan liknar ett barn och inte bebis. Nåt och tänka på.
    Hon har sett Skrållan i en butik och önskade sig henne så utseendet tror jag att hon gillar... tack för ditt svar!
Svar på tråden Vilken docka??