• stina01

Vad har ni för hudvårdsrutin

Vore kul eftersom jag är intresserad av hudvård att få ta del av era hudvårdsrutiner och vilka märken ni använder?
    Själv använder jag md formulations.
    Varje kväll
    1 Rengör, 1-2 ggr i veckan skrubbar jag också
    2 på med ansiktsserumet och ögonserumet
    3 på med fuktkrämen och ögonkrämen
    På dagen gör jag inget annat än lite ögonkräm och solskydd 20.
    Md formulations ger extrem fukt och det känns som att den kommer innifrån och fuktar lääänge till skillnad från billiga produkter jag tidigare använt.

• Svar på tråden Vad har ni för hudvårdsrutin
  • Majsan70

Jag tvättar ansiktet med vatten när jag duschar på morgonen o sen tar jag på nivea dag kräm. Sen sköljer jag med vatten på kvällen. Skrubbar med rondeller nån gång ibland. Har jättefin hy på alla vis.

• bangkok

Tvål och vatten på morgonen - aldrig någon form av kräm i ansiktet.
    Är snart 60 och har mkt få rynkor och en hy som persika och är säker på att det är för att jag aldrig använt en massa kemikalier i ansiktet.

• 4mychildren

Tvättar ansiktet med vanlig tvål och vatten. Skrubbar ibland (typ aldrig). Smörjer in med Libero creme. Inget mer, har strålande (haha) hy. 

Elliot -09, Livet är vad man gör det till.
  • Hallonmopeden

Rengöring, ansiktsvatten och kräm på kvällen.

Rengör ansiktet med vatten på morgonen och smörjer med kräm.

Använder Rosenserien, ekologiskt och bra!

• Joico

På morgonen sköljer jag av ansiktet med vatten och smörjer med serum och sen ansiktskräm.

På kvällen tvättar jag med rengöringsmousse, sen ansiktsvatten, sen serum och sen nattkräm.

Använder ansiktsscrubb nångång ibland

• Borttagen användare

jag tvättar bara ansiktet när jag använt smink, vilket inte blir så ofta nuförtiden. då använder jag decleors ansiktstvätt, jättebra. gör huden mjuk och alldeles len. får bort mascara jättebra och är skonsam mot huden (bra för mig som har allergier) använder ibland även peeling från makeupstore. sen smörjer jag in med en mjukgörande kräm från apoteket. varje gång jag duschat måste jag smörja in ansiktet med den krämen och även innan jag sminkar mig.

det är det enda jag gör! är jag hemma en hel dag utan dusch gör jag ingenting alltså, mitt ansikte torkas ut av för mkt vatten nu under vintern!

• SuzR

jag tvättar mig varje morgon och kväll med Nimues produkter och har en dag och en nattkräm. Var tredje dag eller någon gång i veckan gör jag en scrub (fast en scrub utan sådana där 'korn' i utan mer som en peeling. Jag har jättefin hy just nu men det går såklart i vågor, jag har ganska torr hy men får ganska sällan finnar.

• thelifesaviour

Olivolja is all i need! Har aldrig haft så fin hy som jag har nu. 

• brünnhilde

Dermalogica använder jag.

Dermal clay på morgonen, clearing wash på kvällen, för det får bort sminket bättre. Sen toner, active moist (morgon) /overnight clearing gel (kväll). ID:s ögonkräm och ole henriksen på läpparna.

Ansiktsmask med scrub en gång i veckan eller när jag kommer ihåg det.

Jag har haft extremt dålig hy ( en milimeter från att behöva upsöka läkare) med akne, men dermalogica löste det mesta för mig!

• minismurfen

kvällen så rengör jag m garnier,rengöringsmjölk,hade clinic förut,tycker dom e ganska lika......har väldigt känslig hy....använder bara mascara så d blir bara rengöring runt ögonen....
    på morgonen så smörjer jag först in m rapsodines ögonkräm å sen m rapsodines retinolkräm i ansiktet......
    har perikohy,aldrig finnar,får dock eksem i skov,så då e d ingen perikohy:)

• SofiaD

Har tidigare använt decleors harmonie serie men eftersom jag fått en släng rosacea kan jag inte göra det längre. Nu använder jag bara rengöringsmjölk (ff decleors men tar den inte på området med rosaceea) och sen smörjer jag med propyless kräm morgon och kväll. (Har även en kräm som jag fått utskriven av läkare som jag smörjer på rosacea som är väldigt bra!)

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    SofiaD skrev 2010-12-15 08:36:11 följande:
    Har tidigare använt decleors harmonie serie men eftersom jag fått en släng rosacea kan jag inte göra det längre. Nu använder jag bara rengöringsmjölk (ff decleors men tar den inte på området med rosaceea) och sen smörjer jag med propyless kräm morgon och kväll. (Har även en kräm som jag fått utskriven av läkare som jag smörjer på rosacea som är väldigt bra!)
    Glömde säga att jag sen bara använder i.d mineralsmink som är det bästa för huden om du frågar mig! Använder heller aldrig scrub eller djupgående produkter då inte min hud mår bra av det (har aldrig haft problem med acne eller annat).
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • stina01

ja decleor har jag själv använt under ett par år förut, det var verkligen fantastiskt. Det känns så välgörande för huden och doftar så gott. Bara älskade deras ansiktsvatten. Jag vet inte varför jag slutade egentligen, fick för mig hos nån hudterapeut att jag skulle prova ngt mer "aktivt" med lite syror i. Huden blir otrolig med md formulations, hela huden förändras och du blir len och jämn som en 22 åring skulle jag vilja påstå. Du får också en otrolig lyster.
    Rosenseriens ansiktsvatten (sprayform) har jag också använt under en period men jag gillar verkligen inte deras handkräm som inte doftar gott och känns värdelös, iaf om du jämför med handkrämerna från tex clinique.
    Dermalogica har jag också provat och tycker om, de är lite lika de produkter jag använder nu.
    Jag bli oren i huden av billigare produkter, får milier och finnar och blir allmänt dassig. Men det är ju individuellt. Men så mkt enklare det har blivit att sminka sig när man har en bra yta att jobba på till skillnad från förr. Jag känner mig också snygg utan smink.

• Dimitra

Tvättar ansiktet med Lactasyd de kvällar jag orkat sminka mig under dagen. Därefter smörjer jag med Natusan babysalva.

De dagar jag inte sminkat mig (vilket är i majoritet) gör jag ingenting.

Anser mig själv ha fin hy för min ålder

The Dimitra universe.
Svar på tråden Vad har ni för hudvårdsrutin