• Nuttis79

Hässelby gård eller Hässelby strand?

Har funderat på om jag skulle flytta närmare stan /bor inom roslagsbanan så jag skulle vilja bo inom t banan iaf)

Var i hässelby gård å kollade på en lägenhet på kvarnhagsgatan men det området kändes inte riktigt bra tyckte jag men när jag åkte till Hässelby strand kändes det bättre...vad tycker ni någon som har erfarenhet av Hässelby? Vilket är bäst Hässelby gård eller Hässelby strand eller är det sak samma?
    Eller borde jag satsa på vällingby eller blackeberg som ligger närmare stan?

• Svar på tråden Hässelby gård eller Hässelby strand?
  • ChAlAn

Jag är uppvuxen i kälvesta (vällingby) och skulle inte rekomendera vare sig strand eller gård. Nu bor jag i blackeberg och trivs hur bra som helst. Tänker dock flytta innan lilltösen ska börja skolan för den är inte så bra här. Men det är ju några år kvar tills dess. Maila om du har några specifika frågor så ska jag försöka hjälpa dig :)

• Topcom

Jag bor nu i Hby gård, tycker om lägenheten, men går helst inte ner till centrum själv på kvällarna. Vi har bestämt att flytta innan sonen börjar i skolan, vill inte att han ska gå här. Vällingby är en lite lugnare plats att bo på, där hade jag nog kunnat sätta in honom i skola, eftersom jag själv är uppvuxen i spånga och kan området kring spånga/vällingby. Men jag vill som sagt inte att han skaffar sig kompisar här i hby gård eller nedåt hby strand.

• Nuttis79
    ChAlAn skrev 2010-12-14 13:12:21 följande:
    Jag är uppvuxen i kälvesta (vällingby) och skulle inte rekomendera vare sig strand eller gård. Nu bor jag i blackeberg och trivs hur bra som helst. Tänker dock flytta innan lilltösen ska börja skolan för den är inte så bra här. Men det är ju några år kvar tills dess. Maila om du har några specifika frågor så ska jag försöka hjälpa dig :)
    Aha vad är det som inte är bra med Hässelby då? Det kändes lite slummigt i Hässelby gård tyckte jag och jag är mest intresserad av Bromma typ blackeberg (ja jag skulle gärna bo ännu närmare stan om det gick men så rik är jag inte å man får inga hyresrätter närmare i princip)
    Jag kollade på en lägenhet i blackeberg för ett tag sedan som jag kände att jag verkligen ville ha tyckte att de hade så härliga omgivningar osv...men jag fick den inte stod för långt ner i kön :P
  • HampusCaspersmamma

Jag är upp vuxen i Hässelby men har bott i hässelby strand och de är ett bra område trodde inte de när jag flyttade dit men jag hade fel. Dock är inte Hässelby gård ett så bra ställe.

• jaghopparhögt

Både Hässelby gård och Hässelby strand är väl på väg neråt och närmar sig samma standard som Tensta,Husby osv :(

• Nuttis79
    Sthlmsparlan skrev 2010-12-14 13:15:21 följande:
    Jag bor nu i Hby gård, tycker om lägenheten, men går helst inte ner till centrum själv på kvällarna. Vi har bestämt att flytta innan sonen börjar i skolan, vill inte att han ska gå här. Vällingby är en lite lugnare plats att bo på, där hade jag nog kunnat sätta in honom i skola, eftersom jag själv är uppvuxen i spånga och kan området kring spånga/vällingby. Men jag vill som sagt inte att han skaffar sig kompisar här i hby gård eller nedåt hby strand.
    Aha så det känns otryggt i området då...det är precis det jag har misstänkt...jag bor i en tråkig håla men här känner jag mig trygg iaf om kvällarna :p
  • Nuttis79
    HampusCaspersmamma skrev 2010-12-14 13:16:31 följande:
    Jag är upp vuxen i Hässelby men har bott i hässelby strand och de är ett bra område trodde inte de när jag flyttade dit men jag hade fel. Dock är inte Hässelby gård ett så bra ställe.
    Fan vilken bra magkänsla jag måste ha haft då...jag kände verkligen att Hässelby gård kändes slummigt medan strand kändes tryggare....vet inte varför men det var bara en känsla jag fick..har varit i områdena 1 gång vardera skall tilläggas :P
  • Topcom
    jaghopparhögt skrev 2010-12-14 13:18:02 följande:
    Både Hässelby gård och Hässelby strand är väl på väg neråt och närmar sig samma standard som Tensta,Husby osv :(
    Ne, så farligt skulle jag nog inte säga att det är..
  • Nuttis79
    jaghopparhögt skrev 2010-12-14 13:18:02 följande:
    Vad synd....:(
  • Topcom
    HampusCaspersmamma skrev 2010-12-14 13:16:31 följande:
    Men Michaela, i ditt område är det väl ganska mycket dumheter som sker? Har hört massor om det.. Om du bor kvar där du bodde förut.
Svar på tråden Hässelby gård eller Hässelby strand?