Smultron79 skrev 2010-12-15 18:32:08 följande:
Har bara läst TS!
Jag har hela tiden haft regelbunden mens o ÄL. Men det ville sig inte riktigt ändå! Vi startade vår bebisverkstad i Oktober 2009. Vi fick ett plus, men det resulterade i MF i april. Sen har det inte hänt nånting, trots sex vid o runt ÄL, varannan-dag-sex, o en massa andra "knep"..
I början av november fick jag/vi reda på att min mamma hade bröstcancer o skulle bli opererad omgående.. Det inföll naturligtvis med min ÄL, o vi hade INGEN lust att sexa då.. Men nån dag innan hade vi sex o nån dag efter utan att vi tänkte på det.. O VIPS...!!! Nu är vi gravida o hoppas att det tittar ut ett litet knytt i början av augusti 2011!!
Tänk inte FÖR mycket på att det "SKA ta sig"!!! Det gjorde vi o det bidde inget av det... Så fort vi la dom tankarna åt sidan en LIIIITEN stund så gick det vägen!!
Jag VET att det är SÅÅÅÅÅÅ svårt att släppa alla tankar på ÄL, mens, sex o VERKSTAD!!! Men jag tror kroppen "knyter" sig o så fungerar inget...
STORT LYCKA TILL!!!
Och exakt
hur påverkar man ägget,spermien och slemhinnan med sina tankar!? Det där är myt så det skriker om det. Inser du inte att du skuldbelägger alla vi som har svårt att få barn genom att underförstått påstå att det är vårt eget fel att vi inte fått barn för vi har tänkt fel? INGEN läkare håller med dig,bara så du vet! Dessutom räknas du inte som att ha haft svårt att bli gravid. Då ska man ha försökt minst 1,5 år.