• petit

Hjälp mig hitta en "riktig" stickad jultröja till sambon!

Min sambo skojade om att han ville ha en riktig jultröja att ha på julafton. Med "riktig" menar jag en såndär stickad sak som de har i filmer, med renar eller snögubbe på helst. Är det nånstans man hinner få tag på en?
    Snälla hjälp!

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en "riktig" stickad jultröja till sambon!
  • CHARLATAN

www.skedouche.com/
    Men här du.. (dock hade nån kommenterat på bloggen där jag hittade länken att det tog typ en månad att få tröjan)

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • frökenpiggy

Kolla på Ebay. Jag hittade t ex den här när jag sökte på "christmas jumper": cgi.ebay.co.uk/70s-JUMPER-RETRO-CHRISTMAS-XMAS-REINDEER-S-M-L-XL-XXL-/200552696997&var=&hash=item746aeaac4d

HM har gjort en röd stickad jultröja med renar för damer i år, så det kanske kan vara värt att kolla herravdelningen i vanliga butiker också.

Till nästa år... sticka en själv! Eller anlita en utbildad, frilansande stickerska som mig.

• petit
    CHARLATAN skrev 2010-12-14 13:58:46 följande:
    www.skedouche.com/
    Men här du.. (dock hade nån kommenterat på bloggen där jag hittade länken att det tog typ en månad att få tröjan)
    haha, gud vad roligt
    synd att det skulle ta så lång tid. Tror du det finns nån lightvariant i nån vanlig affär?
  • Ellen Botilda

Köp en enfärgad  stickad tröja och broddera den med duplicate stitch.. en stor ful snögubbe tar inte lång stund att få till!

• CHARLATAN
    petit skrev 2010-12-14 14:06:28 följande:
    haha, gud vad roligt
    synd att det skulle ta så lång tid. Tror du det finns nån lightvariant i nån vanlig affär?
    Ja, du får beställa en till nästa år. Gärna en som blinkar haha.
    Har ingen aning, har aldrig sett nåt så hiskeligt fult i en vanlig affär faktiskt.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
Svar på tråden Hjälp mig hitta en "riktig" stickad jultröja till sambon!