Hästfolk se hit!
Tänkte bygga en lösdrift till mina fratida hästar, finns det nå folk här på FL som är har lösdrift till sina hästar som kan ge lite tips?
Tänkte bygga en lösdrift till mina fratida hästar, finns det nå folk här på FL som är har lösdrift till sina hästar som kan ge lite tips?
Skämtar du? 20 kv för 3 hästar??
Hm, låter väldigt litet tycker jag med. Ska du fodra dem inomhus kommer det garanterat bli en del sparkar hit och dit. Den som är lägst i rang kommer inte att få sova mycket inomhus i halmen.
Har själv flera lösdrifter till unghästar (1-3 åriga halvblod) och har lärt mig att det funkar bäst att inte blanda åldersgrupper, för de äldre tar alltid över de yngre. Har max tre halvblodskusar ihop i en lösdrift på kanske 6 X 15 m, och då kan den oxå kännas liten ibland när de tjafsar med varann.
Ok om det är shettisar men stora ponnys och halvblod, nej
Jag har fyra hästar uppdelade på 2 & 2 på lösdrift (2 hingstar o 2 ston)
-Hingstarnas lösdrift är 9x5 mtr & stonas är 5x5 (eller6x6, kommer inte ihåg...) mtr.
så länge man håller sig innom reglerna för storleken så tänker jag inte yttra mig någonting om detta...
-Men (!), det allra bästa är att ha den som ligghall endast o sen ha utfodringsplats någon annan stans, dels för att den inte blir så stor trots allt o dels pga de bajsar o kissar KOPIÖST mycket runt utfodringsplatsen "suck" o då är det inte kul att ha liggplats o matplats på samma ställe...
Lycka till med ditt bygge o hästarna
Jag har fyra hästar uppdelade på 2 & 2 på lösdrift (2 hingstar o 2 ston)
-Hingstarnas lösdrift är 9x5 mtr & stonas är 5x5 (eller6x6, kommer inte ihåg...) mtr.
så länge man håller sig innom reglerna för storleken så tänker jag inte yttra mig någonting om detta...
-Men (!), det allra bästa är att ha den som ligghall endast o sen ha utfodringsplats någon annan stans, dels för att den inte blir så stor trots allt o dels pga de bajsar o kissar KOPIÖST mycket runt utfodringsplatsen "suck" o då är det inte kul att ha liggplats o matplats på samma ställe...
Lycka till med ditt bygge o hästarna
Gjuta platta i lösdriften då`?
är det överkurs och slöseri med pengar eller är det praktiskt att ha?